- ons 27 jan 2016, 22:03
#1042408
Hej!
Bil: V70 -98
Korta versionen:
Hur pass stumm ska original dragkrokens spak vara när den är monterad?
Original kroken med en grön spak.
Långa versionen:
Fick en tvåa på besiktningen då jag inte kunde sätta dit min löstagbara original dragkrok (en sådan med ett grönt litet handtag).
Hade lite andra saker också och då jag inte ger mig in under bilen och skruvar så lät jag en auktoriserad bilverkstad fixa alltihopa (så kan dom skriva av tvåorna samtidigt )då det troligaste med dragkroken var att det var för mycket skräp i spåret/hålet.
Sagt och gjort så rengör de spåret och slänger dit kroken, den klickar i jätte fint. Men tydligen jobbar dom inte med denna typen av dragkrokar så de känner sig lite gröna och ringer till besiktnings supporten hur de ska besiktiga denna.
Supporten säger att spaken inte ska gå att röra och då vet man att den är låst. Förvirrad men accepterar läget och planerar ett snack med närmsta Volvo verkstad, men ligger hemma och är sjuk och vill verkligen inte ut o åka så jag tänkte på er. :)
Nu såhär i efterhand kan jag tycka: hur tar man bort kroken om man inte ska kunna röra spaken? Menar dom att spaken ska vara väldigt stumm bara eller?
Jag satte dit kroken några gånger när jag kom hem för att bilda mig en uppfattning om problemet, men vad jag vill minnas är inget förändrat bortsett från att kroken glider i lättare än förut. Den röda piggen försvinner och indikerar att Dette låst. Den gröna armen kan jag självklart röra på, den är inte stenhård men det krävs lite kraft ändå att låsa upp.
Så, hur pass stumm ska spaken vara? Jag skulle bedömt den okej om ingen hade sagt något.... :S
Hittade en bild på en liknande dragkrok på bildelsbasen:
https://www.bildelsbasen.se/img/a/a/a/d ... agkrok.jpg
Bil: V70 -98
Korta versionen:
Hur pass stumm ska original dragkrokens spak vara när den är monterad?
Original kroken med en grön spak.
Långa versionen:
Fick en tvåa på besiktningen då jag inte kunde sätta dit min löstagbara original dragkrok (en sådan med ett grönt litet handtag).
Hade lite andra saker också och då jag inte ger mig in under bilen och skruvar så lät jag en auktoriserad bilverkstad fixa alltihopa (så kan dom skriva av tvåorna samtidigt )då det troligaste med dragkroken var att det var för mycket skräp i spåret/hålet.
Sagt och gjort så rengör de spåret och slänger dit kroken, den klickar i jätte fint. Men tydligen jobbar dom inte med denna typen av dragkrokar så de känner sig lite gröna och ringer till besiktnings supporten hur de ska besiktiga denna.
Supporten säger att spaken inte ska gå att röra och då vet man att den är låst. Förvirrad men accepterar läget och planerar ett snack med närmsta Volvo verkstad, men ligger hemma och är sjuk och vill verkligen inte ut o åka så jag tänkte på er. :)
Nu såhär i efterhand kan jag tycka: hur tar man bort kroken om man inte ska kunna röra spaken? Menar dom att spaken ska vara väldigt stumm bara eller?
Jag satte dit kroken några gånger när jag kom hem för att bilda mig en uppfattning om problemet, men vad jag vill minnas är inget förändrat bortsett från att kroken glider i lättare än förut. Den röda piggen försvinner och indikerar att Dette låst. Den gröna armen kan jag självklart röra på, den är inte stenhård men det krävs lite kraft ändå att låsa upp.
Så, hur pass stumm ska spaken vara? Jag skulle bedömt den okej om ingen hade sagt något.... :S
Hittade en bild på en liknande dragkrok på bildelsbasen:
https://www.bildelsbasen.se/img/a/a/a/d ... agkrok.jpg