Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rigmor erson
Hej. Min f ö jättebra volvo 850 automat -96 har börjat krångla. Rätt vad det är - under färd - lägger gasen av en kort tid. Den dör inte utan fort- sätter rulla o motorn går men driver inte. När jag trycker på gasen händer inget. Efter en kort tid - ca 5 sek kanske - kommer den igen. jag har haft den nyligen på service, de bytte tändstift, bränsle och oljefilter o gjorde rent vevhusventilationen. De kunde inte förstå vad det var och ngt fel indikerades inte. Men ändå - det hände igen igår. Vad kan det vara? Jg vågar inte åka med den för jag tror ialla fall att den lade av en längre tid denna gång än de 3-4 gångerna innan och jag är jätterädd att bli stående ngn stans. Hjälp. Har ngn liknande erfarenhet och vet vad det är??

Tacksam för alla idéer.

/Rigmor
av *pettson*
rigmor erson skrev:Hej. Min f ö jättebra volvo 850 automat -96 har börjat krångla. Rätt vad det är - under färd - lägger gasen av en kort tid. Den dör inte utan fort- sätter rulla o motorn går men driver inte. När jag trycker på gasen händer inget. Efter en kort tid - ca 5 sek kanske - kommer den igen. jag har haft den nyligen på service, de bytte tändstift, bränsle och oljefilter o gjorde rent vevhusventilationen. De kunde inte förstå vad det var och ngt fel indikerades inte. Men ändå - det hände igen igår. Vad kan det vara? Jg vågar inte åka med den för jag tror ialla fall att den lade av en längre tid denna gång än de 3-4 gångerna innan och jag är jätterädd att bli stående ngn stans. Hjälp. Har ngn liknande erfarenhet och vet vad det är??

Tacksam för alla idéer.

/Rigmor
går motorn även om du hamnar under 2000 rpm?.. Känsla av att ditt bränslepumpsrelä är kasst..
av rigmor erson
Tack för svar. men jag har hört att eftersom bilen inte stannar är det inte relät utan kanske bränslepumpen. Kanske. Att man inte vet förrän bilen stannar helt, vilket inte känns så kul. Med bogsering o allt. Finns det begagnade bränslepumpar eller är det inte lönt att sätta in begagnade för att de lätt går sönder också? Jag har fått rådet att hälla i STP , som skulle kunna smörja motorn. Vad ska man tro om det? Vad mer kan det vara? Det är ngt som sätter gasen helt ur spel kort tid.
Användarvisningsbild
av niklas gson
min uppförde sej så och det var massemätaren..bytte den går som en klocka nu..

Att sälja en bil som är problemfri, bara[…]

Hjuksprut som "äter" på f&aum[…]

Låter som glapp eller fel i givardel, byte a[…]

Testat med injection cleaner? Kompressionsprov gjo[…]