Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Braweheart
Lucif3r skrev::lol:
Ja, 740is är väl inte min favorit-modell utseendemässigt iaf. 745 går väl iofs ann, dom är ju lätta att bygga om till 945, eller t om 965, utseendemässigt. Värre med den linjal-ritade 744an :mrgreen:
90-92 är dock helt klart dom fulaste med dom där lyktorna. Lyckligtvis är det ju riktigt enkelt att skifta till 940-lyktor, och då blir det ju genast betydligt bättre :)
Ja håller helt å hållet med.. Ja de finns risk att de blir 945 front senare..
Användarvisningsbild
av Braweheart
White skrev:Gott med sätet! Det borde du kunna få en slant för. :)

Dom där motstånden är allt annat än gratis på Volvo. Smörj upp fläkten INNAN du byter motståndet så du inte bränner det nya med!
Ja de skall läggas ut till försäljning..

Nä dem kostar men finns begagnat.. :)
Användarvisningsbild
av Braweheart
Visste att toppackningen var dålig innan.. Nu e den TOKSLUT :o

Skulle till biltema och fixa sotningsats och delar till onsdagens packningsbyte.. Men vi kom bara 4 av dem 5 milen som det är till biltema.. Sen spruta kylarvattnet ut ur packningen :) In och hämta vatten på pastorsexpretionen i Timrå, sen fylla och ta sig ner till biltema :)

Väl där så rökfyller vi hela parkeringen så när jag kliver ur och kollar så ser jag inte byggnaden ens. :D

Men så började letandet efter någon som kan komma och traila hem bilen, efter 2-3h ringande så fick jag tag på bil via min hyresvärd och sen polarn som körde och hämta hyrtrailern och kom ner..

Här står vi Forever Alone at Biltema..

Bild

Hem har ekipaget lastats och vi rullar hemåt..

Bild
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Hehe ja Biltema har tagit knäcken på många bilar :wink: Det måste ha varit en del folk som undrade vad den där bilen håller på med när det rök så.
Användarvisningsbild
av Braweheart
DayDreamer skrev:Hehe ja Biltema har tagit knäcken på många bilar :wink: Det måste ha varit en del folk som undrade vad den där bilen håller på med när det rök så.
Haha Ja de var en och annan som undrade kan jag lova men ingen som sa något iaf..
Användarvisningsbild
av Braweheart
Lucif3r skrev:Hmmm :P Lite får du ju skylla dig själv när du kör så pass långt med en bil med kass toppackning^^ Nu åker du säkert på att riktplana toppen också :P
Ja visst e de så.. Men vad skall jag göra när jag måste ha delarna?? Njaa jag tror faktiskt att jag klara toppen denna gången då motorn inte kokade.. utan packning brast utåt och spruta vatten på grenröret.. Men man vet ju inte förens imorn när vi river den.. :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Även 740is jobbar med övertryck i kylsystemet, så så fort trycket sjunker(t ex kass toppackning som i detta fall) så blir ju vattnet att koka.

Vad du skulle göra iom. att du behövde delarna..... Ptja, det finns väl 2 alternativ - låna någons bil/få skjuss eller handla på postorder :)
Nu blev du ju tvungen att både jaga rätt på någon som var villig att hjälpa dig, plus hyra släp för att få hem skiten igen :P
Användarvisningsbild
av Braweheart
Då har man nu kommit hem efter en kväll på verkstan med Jörgen..

Fick bytt toppackningen i med ny kylarvätska och sen ett olja o filter byte på de.. Passade på att byta lampor fram till Biltemas GOLD 100/80w H4 och nya torkarblad..

Men lite bilder ifrån skruvandet..

Börjar riva då..
Bild

Bild

Blocket såg riktgt bra ut..
Bild

Packningens lilla pricka då..
Bild

Toppen klarade sig finfint..
Bild

På med nya packningen
Bild