Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1041591
Nollar du motorn, d.v.s. så kolven är i topp på cylinder 1 (den närmast fronten) och märket på remskivan står på 0, så skall rotorn peka mot tändkabeln som går till cylinder 1.

Med övre remkåpan av så ska pricken på remhjulet vara i höjd med markeringen på bakre kåpan.

Stämmer allt så prova dra runt motorn för hand och se så att remhjulen går runt som de ska.
Det som kan hända är att det kommer olja på remmen vilket får den att lösas upp och bli mer som ett gummiband. Den kuggar således lätt över, och kuggar brukar kunna lossna.

Idag uppdaterades faktiskt tunein appen

Du kan inte aktivera larmet utan fungerande fj&au[…]

Byta kamrem V.E.A D4204T14

Nu undrar jag om jag verkligen behöver by[…]

Lät sju som en beskrivning av elbil med ice-r[…]