- sön 24 jan 2016, 21:40
Har felsökt lite idag nu när det är mildväder ute, har tagit en titt vid värmepacketet efter som bilen har en tendens till att imma igen för ingenting, kunde inte se något läckage allt var tort och fint på utsidan av värmepacketet. Kan värmepacketet läcka på insidan alltså där luften passerar för att sedan gå in till kupén? Borde det bli blöt på undersidan av värme packetet då eller är det inget som syns? Tycker det är konstig för kupéfiltret är bytt dräneringshålen vid kupéfiltret är kollade och rensade AC-systemet fungerar. Har även ett konstigt ljud när jag stängt av bilen det låter som att något rinner/porlar låter som att det kommer från handskfacket ungefär.
Hur är det med Förångaren passerar alltid luften den innan den värms upp? Kan det vara någon avrinningskanal därifrån som det kan vara stopp i och därmed orsaka imma?
Har för mig att det är förångaren som sitter inne i bilen och blir kall när AC-systemet jobbar och kondensorn sitter fram och den blir ju varm.
Hur är det med Förångaren passerar alltid luften den innan den värms upp? Kan det vara någon avrinningskanal därifrån som det kan vara stopp i och därmed orsaka imma?
Har för mig att det är förångaren som sitter inne i bilen och blir kall när AC-systemet jobbar och kondensorn sitter fram och den blir ju varm.
Nuvarande: S40 T5 sport MY04
Tidigare S70 2,5T MY99 (skrotad)
Tidigare S70 2,5T MY99 (skrotad)