- fre 06 mar 2015, 14:32
#955065
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Volvo_850
OT om den känns slöare än en 140 hk 850 så är det nog något som inte är som det skal...
Lucif3r skrev:Ja, LTT'n är ju allt annat än någon racer. Vad är det den laddar orginal? 0.4 eller något sånt? Det är hälften av vad en T5a laddar.Nei ingen racer men 0-100 på 7,8 sek (850 -97 med 193 hk motorn, en tyngre awd är väl ngt långsammare) och 0,1 sek slöare än din racer :D .
Kan säga att vid 0.4 känner inte jag heller att min turbo jobbar direkt, förutom att hastigheten börjar sticka iväg rätt rappt :lol:
Det är väl inte fören 0.6+ man verkligen börjar känna laddet, anser jag.
Karaktären på min motor är mer lik LTT'n än 2.3T5, dvs den har inte den där riktiga "ketchup effekten"(förutom när man stampar pelle i botten så klart), utan laddet kommer mer smygandes, och tidigt i registret(~2-2.1k).
Som pettson redan nämnt så är turbon på LTT'n till 95% endast till för att ge lite extra skjuss där motorn är som svagast - inte för att få ut max toppeffekt.
Du har dessutom en XC, en bil som är utrustad för att köras mer "offroad", och därav har du både tung AWD och extra skydd lite här och där. Det är knappast någon strypning på motorn i någon form.
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Volvo_850
OT om den känns slöare än en 140 hk 850 så är det nog något som inte är som det skal...
Senast redigerad av 1 LOB, redigerad totalt 0 gånger.