Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fribbe_740
#97078
Halloj!
har fått erbjudande om å köpa en mitsubishi galant för 900 spänn. förra besiktningen va för ett år sen, dvs den ska besiktigas igen.

felet på den är att cambervinkel höger fram är fel så att hjulet sliter snett, sliter mer på yttersidan. startar klockrent och går bra. knappt nån rost, dock har den lagats för rost förut.
frågan är om de kan vara värt o satsa på den här? fixa cambern och sälja den? sett att dom kan va värda allt från 3000 till 10 000, det är en 90:a, 23000 mil. bedömmer att den efter fixat framhjul är värd typ 4-5000, MEN den ska ju igenom besiktningen också. är det krångligt o ställa in detta? har itne mekat så mycke me upphängning förut, utan mest me motor och rostlagning (förutom att jag bytt en länkarm på en 142 men det är ju helt annorlunda från denna bil). det finns inga andra defekter på den. så vad tror ni kan detta projekt vara värt o satsa på?
Användarvisningsbild
av vetten
#97106
Ja vadå kan du meka så är väl inte det nåt problem för en EPA-åkare eller :-K "de ä väl bar å åk" Gå du på din känsla (RO)

vetten
Användarvisningsbild
av fribbe_740
#97126
har precis fått reda på att det antagligen är toe-in vinkeln som är fel. jag måste tydligen till en fyrhjulsmätare för att ställa in detta. brukar såna finnas på skrotarna eller måste jag åka till en däckverkstad? och nån som vet vad detta kan kosta?
Användarvisningsbild
av håret
#104137
kag betalade 650kr för en fyrhjulsinställning.

Svart skinn. Vit läder blev blått av je[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]

Laddbox

Beror också på vad man förvä[…]

En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]