Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Lucif3r skrev:Dubbfria är klart underskattat. Körde dubbfritt på 945an, och kommer klart köra på dubbfritt till V70in också, när man får råd att köpa nya :roll:
Har fastnat mer med dubbdäck än dubbfria. Dubbat har en tendens att bara skrilla på isen, dubbfria suger sig fast iom friktionen som blir.
Men givetvis är inget av däcken idiotsäkert :) Gäller ju att kunna använda gas och koppling och känna sin bil/motor. En bra förare tar sig fram med sommarsulor om det är så, en dålig förare blir stående även om denne har dom bästa däcken i världen...
Men största hindret är helt klart avsaknad av låsande diff... Men 10papp för en diff är väl inte direkt lockande dock :roll:
Absolut farsan har dubbfria däck på sin nya bil han köpte och dom är riktigt bra nu på isen och inte tala om vilket bett det är på snön med dom däcken.

Det gäller att hitta en bra balans mellan koppling och gas för att komma iväg och inte bara slira. Måste säga att jag är imponerad på vad bra nytta tracs funktionen på våra bilar är testade att stänga av den engång och trodde aldrig att jag skulle komma någon vägen.
White skrev:Rätta takter! Klart handbromsen ska jobba! :-)-)
Absolut den kan inte bara vara där för att inte göra någon nytta mer än att användas som p-broms :mrgreen:
Tracs är ju fusk :) Saknade det dock en dag förra vintern när uppförsbacken från parkeringen hade blivit till en ren och skär skridskobana. Skulle nog kommit igång om jag haft Tracs (eller lite längre dubbar...) men då fick jag kasta in handduken och hämta lite sand. Får se om man tar och eftermonterar Tracs någon vacker dag :)
SubMarine skrev:Tracs är ju fusk :) Saknade det dock en dag förra vintern när uppförsbacken från parkeringen hade blivit till en ren och skär skridskobana. Skulle nog kommit igång om jag haft Tracs (eller lite längre dubbar...) men då fick jag kasta in handduken och hämta lite sand. Får se om man tar och eftermonterar Tracs någon vacker dag :)
:shock: Va är inte tracs standard på dessa bilar? Jag har ju både tracs och antispinn, STC (stability and traction control)
Lucif3r skrev:Näe, TRACs har aldrig varit standard. Jag har inget sånt skit i min, aldrig känt att just *det* systemet skulle behövts...
Därimot har jag haft funderingar på att bygga nå eget system med steglös bromsning av hjulen, bara för att jag kan :mrgreen:
Jasså jag tycker det fungerar alldeles utmärkt :mrgreen: Det jag inte saknar är antisladden då hade man aldrig kunnat ha roligt med handbromsen det lilla som går.

Hmm just ja det ingick i komfortpaketet på den tiden det är ju därför jag har det :mrgreen:
Kollade på försäljningsbroschyrer med olika utrustningar för S/V70 och TRACS/STC var inte standardutrustning utan det ingick i komfortpaketet vilket dom flesta av S/V70 verkar ha.
DayDreamer skrev:Japp handbromsen måste ju användas till lite annat :wink: den måste motioneras ibland :)

ehh nej det är absolut inte några plåtisar (PO) :lol:. Jo då det är att plåtfälgar med biltemas plastkapslar får nöja mig med det så länge. Men sommarfälgarna är iaf i aluminium.
Hehe, ok. Har ju inget emot plåtisar vet du. :wink: Däremot avskyr jag de där förbannade plastbitarna på utsidan. Jag tycker personligen att plåtisar gör sig bra som de är. Speciellt om de är svarta. :)
Nu vet ju inte jag hur dina ser ut under plasten. Det kanske bara är rost... :wink: Då förstår jag ju varför man har plast över, men det är ju fortfarande fult som stryk!

Det är ju min åsikt, men så är ju jag lite udda också! :wink: 8)
Bonden1989 skrev:
DayDreamer skrev:Japp handbromsen måste ju användas till lite annat :wink: den måste motioneras ibland :)

ehh nej det är absolut inte några plåtisar (PO) :lol:. Jo då det är att plåtfälgar med biltemas plastkapslar får nöja mig med det så länge. Men sommarfälgarna är iaf i aluminium.
Hehe, ok. Har ju inget emot plåtisar vet du. :wink: Däremot avskyr jag de där förbannade plastbitarna på utsidan. Jag tycker personligen att plåtisar gör sig bra som de är. Speciellt om de är svarta. :)
Nu vet ju inte jag hur dina ser ut under plasten. Det kanske bara är rost... :wink: Då förstår jag ju varför man har plast över, men det är ju fortfarande fult som stryk!

Det är ju min åsikt, men så är ju jag lite udda också! :wink: 8)
Har faktiskt plockat av plastkapslarna nu. Den ena trillade av när jag körde så ryckte bort resterande. Sen nästa dag så hittade jag den som hade lossat och den var hel och fin men just nu ligger dom i bagaget och skäms :)
  • 1
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 252
Volvo som inte startar.

Hej Har en 245 årsmodell 90 som plötsli[…]

jag startar bilen. står stlla när jag g[…]

V90 Meka själv

Det är väl inga konstigheter med dessa,h[…]