- tor 21 jan 2016, 19:58
Det gäller att hitta en bra balans mellan koppling och gas för att komma iväg och inte bara slira. Måste säga att jag är imponerad på vad bra nytta tracs funktionen på våra bilar är testade att stänga av den engång och trodde aldrig att jag skulle komma någon vägen.
Lucif3r skrev:Dubbfria är klart underskattat. Körde dubbfritt på 945an, och kommer klart köra på dubbfritt till V70in också, när man får råd att köpa nya :roll:Absolut farsan har dubbfria däck på sin nya bil han köpte och dom är riktigt bra nu på isen och inte tala om vilket bett det är på snön med dom däcken.
Har fastnat mer med dubbdäck än dubbfria. Dubbat har en tendens att bara skrilla på isen, dubbfria suger sig fast iom friktionen som blir.
Men givetvis är inget av däcken idiotsäkert :) Gäller ju att kunna använda gas och koppling och känna sin bil/motor. En bra förare tar sig fram med sommarsulor om det är så, en dålig förare blir stående även om denne har dom bästa däcken i världen...
Men största hindret är helt klart avsaknad av låsande diff... Men 10papp för en diff är väl inte direkt lockande dock :roll:
Det gäller att hitta en bra balans mellan koppling och gas för att komma iväg och inte bara slira. Måste säga att jag är imponerad på vad bra nytta tracs funktionen på våra bilar är testade att stänga av den engång och trodde aldrig att jag skulle komma någon vägen.
White skrev:Rätta takter! Klart handbromsen ska jobba!Absolut den kan inte bara vara där för att inte göra någon nytta mer än att användas som p-broms :mrgreen:-)
Nuvarande: S40 T5 sport MY04
Tidigare S70 2,5T MY99 (skrotad)
Tidigare S70 2,5T MY99 (skrotad)