- tor 21 jan 2016, 13:23
Sedan en tid tillbaka (några år =) ) så funkar inte alltid auto-fyll/stopp-funktionen (den att man kan låsa handtaget så att man inte måste hålla inne själv) när jag tankar. Så fort jag försöker trycka fullt på en del stationer (inte alla) så går "auto-stoppet" in och jag får tanka genom att hålla "manuellt" på mellanläge istället.
Vad jag kan minnas det som så var det aldrig så på bilen när den var ny(are), har inte funderat så mycket på det utan tänkt att pumparna kanske är ställda på högre flöde idag än tidigare?
Finns det fler än jag som ibland har problem att använda "auto-fyll/stopp"?
Jag antar att det skall finnas någon typ av "avluftnings-mekanism" i tanken som får bort överflödig luft vid fyllning, eller hur är det tänkt att funka?
Vad jag kan minnas det som så var det aldrig så på bilen när den var ny(are), har inte funderat så mycket på det utan tänkt att pumparna kanske är ställda på högre flöde idag än tidigare?
Finns det fler än jag som ibland har problem att använda "auto-fyll/stopp"?
Jag antar att det skall finnas någon typ av "avluftnings-mekanism" i tanken som får bort överflödig luft vid fyllning, eller hur är det tänkt att funka?