Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Schmoyoho
Tröttnade på att felsöka så jag installerade om Windows. Denna gången tog det bara en timme mot för sist när det tog många många försök. Å andra sidan valde jag båda engelska och svenska som språk när jag installerade VIDA. Installationen slutade med att det stod att sv-se-paketet lades till men VIDa är på engelska nu :( Orkar inte blåsa om datorn en gång till och vågar inte heller börja laborera med att installera om VIDA men det sistnämnda ligger närmare till hands. Helskumt att ha det på engelska dessvärre.
av Andreasace
Går inte att ha 2 språk.
Kanske går att växla mellan språk i VIDA, men måna installationsanvisningar säger att man bara ska välja ett språk vid installation och även jag har den rekommendationen
av andersuw
Susanne89 skrev:Hej. Jag har en xc70 D5 BEPRO -13. Jag är lite sugen på en sån vida dice Box http://m.ebay.com/itm/111633882026?_mwBanner=1. Har jag nytta av en sådan till min bil? Och vad kan jag göra med boxen?
När det gäller vad du kan göra med grejerna, se till exempel första inlägget i den här tråden. I princip kan du göra allt som din Volvo ÅF kan göra med din bil via dator förutom laddning av mjukvara (för det krävs abonnemang hos Volvo och man måste dessutom betala för varje enskild mjukvara) samt åtkomst av vissa andra datasystem som Volvo använder och information som bara är tillgänglig via Volvos servrar. Om du tänker meka med bilen själv har du definitivt stor nytta av VIDA/DiCE. Även om du tänker dig att lämna bort jobbet kan det vara bra att ha viss koll på vilka fel det egentligen handlar om. Det stärker dig i din kommunikation med verkstaden.
av zetagi
Fick hem min Vida Dice i veckan. Efter lite problem med installationen har jag nu kommit fram till att CD-skivan är skadad (repor) så några av filerna är korrupta. Någon här som har någon idé var man kan hitta mjukvaran? Har tittat på de vanliga "ställena" men hittar inget... PM:a gärna..
av Färgstark
Tråden är lång och vänder sig till människor på alla nivåer av datorkunskap.
Finns det någon i Göteborg, eller inte allt för långt bort, som mot ersättning skulle vilja installera vida 2014D på min bärbara dator så den funkar. Ersättning naturligt vis
(Fel forum? Ber då om ursäkt.)
Färgstark hälsning peter
av Andreasace
Perra83 skrev:Har Vida 2014A och den funkade med V60 MY13. Måste ja ha nyaste Vida för att kunna läsa av en MY16?
"Nyaste" Vida för "oss" är 2014d, så den har inget stöd för din MY 16-
  • 1
  • 167
  • 168
  • 169
  • 170
  • 171
  • 241

Volvo går dåligt så det gör[…]

GLT på en 2.0t?

Har bekymmer med att min 2.0t från 2003 bete[…]

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]