NASA brukar veta vad dom håller på med!
Pro, Wilkinsons kataylistiska förbränningsprocess användes även på 70-talet av NASA i sina rakter.
Ett kvailitetsmärke av många om denna väl kända katalytiska kemiska process.
Lyssna igen på den detaljerade förklaringen i bandintervjun:
http://www.audioacrobat.com/play/W4jSfRs4
Eler dom supernöjda "truckers" lastbilskillar bort i USA!
Dom brukar knappast vara lättlurade eller inbilla sig saker,
med den långa refarenheten av att rulla trailers år ut och år in!
Ett vittnesbörd (i denna mp3-fil) från Norge, som säger att denna produkt kommer att vara avgörande för vilka åkerier som överlever den knivskarpa konkurrensen. Jag tror honom 10-20% är MYCKET på vinstmarginalen!
http://myffi.biz/call/truckers_call_27_07.mp3
http://ffiworld.foren-city.de/topic,17, ... erenz.html
Här än en gång förklaringen till dom extra ca. 10% resultat som äldre bilar (ex. min -88:a) fått.
Quota:
Can you tell me what happens to the carbon build up that has already been present before the use of the MPG-CAPSTM? Does it bond with the CAPS once dissolved, or does it remain in the sump and tank? I’m getting a lot of questions on this matter.
A: It actually burns in the process. Carbon is combustible but needs to dissolve, sublime, evaporate and ignite before it can burn. The CAP provides this process.
Detta är dom utlovade förbättringarna:
A. 7-14% fuel-saving,
B. engine-saving,
C. 11-16% horse-power boosting
Quote: "We have seen an increase of about 22% in cylinder pressure.
This equates to an 11% to 16% HP improvement with variables that must be considered."
D. 75% exhaustreduction
Quote: "Here in the US, we do a smog test, which is a test without revving the engine .
We are seeing a reduction of 75-90% of NOx, CO and unburned hydrocarbon, all of which are harmful to the environment as well as to health.
We are experiencing this with all fuels."
Till detta kan alltså lägga 0-10% beroende på hur mycket kolavlagringar som bilen har i cylindrarna.
Ref:
http://tools.myffi.biz/users/russ/e-zin ... index.html
Mvh /Bengt