Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Daddan
#103847
Just det, spikningar är ju tvärt om med. Jag var lite morgontrött...

Hoppas testerna visar något positivt. Och att detta företag är tillräckligt seriöst att det blir bra fortsättning på det hela i så fall.
av bdp003
#103885
Funk skrev:Jag har visat tråden för ett par bekanta med god insyn i motortestning, och dom är synnerligen roade av påståendena, men avfärdar trots allt inte helt och hållet möjligheterna till vissa positiva effekter. Men utan riktiga test med repeterbarhet så visar påståendena absolut ingenting..
/Thomas
Kul Thomas!
Det här blir bara bättre och bättre. :-)
Kan du inte fråga dina vänner hur dom skulle utföra ett praktiskt test,
utan bänkmotorprov, eller Statens Provn. Anstalt inblandade (kostar ju dyra pengar)

Jag tycker min väns tomgångsprov, med 80km/tim var klart OBJEKTIVT mätbart. Ok inte speciellt vetenskapligt men ändå...

Jag har gett "Loner=moderator" tillgång till den fil som jag inte kunde ladda upp på min web pga storleken.
Hoppas han snart vill lägga ut länken!

Mvh /B
av Knasen
#103896
Jag tycker min väns tomgångsprov, med 80km/tim var klart OBJEKTIVT mätbart. Ok inte speciellt vetenskapligt men ändå...
Hur gick testet till ??
av bdp003
#103900
Jag skall tala med Hans igen , innan jag svarar exakt.

Återkommer...

Mvh
Användarvisningsbild
av Funk
#103903
Kul Thomas!
Det här blir bara bättre och bättre.
Kan du inte fråga dina vänner hur dom skulle utföra ett praktiskt test,
utan bänkmotorprov, eller Statens Provn. Anstalt inblandade (kostar ju dyra pengar)
Mina bekanta jobbar bara med helt kontrollerbara mätningar, därav skepsis till allt annat... Och dom har testat alla mirakeltillsatser från Motalloy och Slick50 och framåt utan att ha hittat något av större värde.
Jag tycker min väns tomgångsprov, med 80km/tim var klart OBJEKTIVT mätbart. Ok inte speciellt vetenskapligt men ändå...
Det enda sättet att få en normal bil att göra 80 på tomgång IMO är att skruva upp den samma(och det skall förmodligen vara högsta växeln..).. Även om du har vridmoment till att driva bilen på högsta växeln på tomgång så lär inte många komma upp till 80km/h vid 7-800 RPM. Samma bil med den utväxlingen skulle då teoretiskt toppa
400km/h vid ett realistiskt toppvarvtal av 4000 rpm på högsta växeln om min snabba överslagsräkning stämmer. Då behövs det en rejäl nedförsbacke...

/Thomas
av Knasen
#103923
Jag skall tala med Hans igen , innan jag svarar exakt.
OK, väntar


Min s40 2,0D, på treans växel så åker bilen i ca 35-40 km/h på tomgång.
av OrsonGbg
#103941
Amerikanska "Federal Trade Commision" som är en rikstäckande myndighet för konsumenter i Usa har en bra länk

http://www.ftc.gov/bcp/conline/pubs/autos/gasave.shtm

Men du Bengt, hur kommer det sig att dina piller inte fungerade i dessa tester jag länkade till på sidan 4?
http://abcnews.go.com/GMA/Moms/story?id=1850045&page=1
http://www.consumeraffairs.com/news04/2 ... rices.html

Gjordes testerna fel? Har de fått fel tabletter? Vad är din analys? Känns ju lite oroande att båda kom fram till att det inte fungerade :???:

Skulle gärna vilja ha svar på detta Bengt innan jag handlar lite piller av dig.
av bdp003
#103963
Ok knasen.

Jag har talat med Hans, och han har en Volvo 340GL -88.
Han säger så här, han behöver gasa betydligt mindre än normalt för att hålla 80 km/tim, dom 3-4 mil han åker dagligen år ut år in mellan Veikkola (hemmet) och simhallarna i Kyrkslätt Espo.

Så resultatet är KLART märkbart för honom, dock inte mätbart som jag hoppats. :-)

Orson, jag har slutat för längesedan att förklara dom som har andra åsikter.
Jag kan ju INGET säga om deras resultat.

Däremot kan jag visa på mina och andras positiva DOKUMENTERBARA resultat!

Jag har alla bensinkvitton kvar sedan febr 07, skulle ju kunna scanna in dom tillsammans med en bild på km mätaren i min 740, för att dokumentera.

Frågan är ju nu iställer HUR kan vi komma till så helt olika slutsater?
Jag har INTE svaret.

Orson, jag kan bara övertyga dig genom EGEN test.
Maila mig din address,
så sänder jag två kapslar (gratis, om du inte har råd med 39:-).
Du får fundera ut vilken typ av test du vågar göra och själv lita på.

Vad har jag att tjäna på att ge dig två kapslar gratis
om det inte kommer att fungera ???
Eller hur.
Logiskt tänkande att detta fungerar, eftersom jag jag är så beredd och villig förlora pengar!

Mvh /B, som fortfarande kör +100:- på varje tankning! :-)
& 740-an spinner som en katt Mmm :-)
Senast redigerad av 1 bdp003, redigerad totalt 0 gånger.
av bdp003
#103967
NASA brukar veta vad dom håller på med!

Pro, Wilkinsons kataylistiska förbränningsprocess användes även på 70-talet av NASA i sina rakter.
Ett kvailitetsmärke av många om denna väl kända katalytiska kemiska process.

Lyssna igen på den detaljerade förklaringen i bandintervjun:
http://www.audioacrobat.com/play/W4jSfRs4

Eler dom supernöjda "truckers" lastbilskillar bort i USA!
Dom brukar knappast vara lättlurade eller inbilla sig saker,
med den långa refarenheten av att rulla trailers år ut och år in!

Ett vittnesbörd (i denna mp3-fil) från Norge, som säger att denna produkt kommer att vara avgörande för vilka åkerier som överlever den knivskarpa konkurrensen. Jag tror honom 10-20% är MYCKET på vinstmarginalen!

http://myffi.biz/call/truckers_call_27_07.mp3
http://ffiworld.foren-city.de/topic,17, ... erenz.html

Här än en gång förklaringen till dom extra ca. 10% resultat som äldre bilar (ex. min -88:a) fått.

Quota:

Can you tell me what happens to the carbon build up that has already been present before the use of the MPG-CAPSTM? Does it bond with the CAPS once dissolved, or does it remain in the sump and tank? I’m getting a lot of questions on this matter.

A: It actually burns in the process. Carbon is combustible but needs to dissolve, sublime, evaporate and ignite before it can burn. The CAP provides this process.

Detta är dom utlovade förbättringarna:


A. 7-14% fuel-saving,
B. engine-saving,
C. 11-16% horse-power boosting
Quote: "We have seen an increase of about 22% in cylinder pressure.
This equates to an 11% to 16% HP improvement with variables that must be considered."
D. 75% exhaustreduction
Quote: "Here in the US, we do a smog test, which is a test without revving the engine .
We are seeing a reduction of 75-90% of NOx, CO and unburned hydrocarbon, all of which are harmful to the environment as well as to health.
We are experiencing this with all fuels."


Till detta kan alltså lägga 0-10% beroende på hur mycket kolavlagringar som bilen har i cylindrarna.

Ref: http://tools.myffi.biz/users/russ/e-zin ... index.html

Mvh /Bengt
Senast redigerad av 1 bdp003, redigerad totalt 0 gånger.
av bdp003
#103975
Varning!
Vatten i tanken förhindrar MPGCaps att fungera.

Tydligen en erfarenhet från USA.
Någon hade testat under lång lång tid utan resultat.
Efter att ha lagt i ett medel som tar bort vattnet, så kom resultatet!

Kan detta vara förklaringen att en del testat utan att se någon effekt,
och rapporterat om detta?

Någon som har en bra lösning på att snabbast ta bort vatten ur bränsletanken?

Lyssna:
https://backoffice.myffi.biz/memberupda ... 0Call1.wav

Mvh /B
Senast redigerad av 1 bdp003, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 36
Nya Volvo XC70 PHEV

En förbränningsmotor och 3st elmotorer, […]

Har beställt en ny nedre knut, hoppas på[…]

V60 sliter däck bak

Generellt sett kan bussningar i dåligt skick[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]