Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Andreasace
Kuisma skrev:Vida är 2014 D och explorer är fn IE9 men har haft 10:an innan. Java vet jag inte men ska kolla när jag är ledig nu på fredag.
Prova köra en update på ditt Windows.
Du kan köra alla uppdateringar inkl uppdatering till IE 11.
Hoppas det hjälper
av Schmoyoho
MartinS skrev:Någon som sett till vida 2015D inkl. dice hos någon säljare?
Hm? Blev inte VIDA internetbaserad fr.o,m 2015? Jag har 2014D och har reservdelskatalog för My15 också men där tar det stopp och vad jag minns finns det typ ingen nyare version.
av Andreasace
Vida 2015 är i praktiken inte internetbaserad, utan är som alla tidigare versioner.
Dock kräver 2015 ett extra "server" utrymme på 500gb för lagring/cache osv.
Om det är så att programvaran i sig är omprogrammerat att nytt crack måste fixas eller kruxet att förbise dem extra 500gb får framtiden säga.

Men det kommer säkert fixas annars om/när kopiorna på den ethernet baserade felkodsläsaren dyker upp på "marknaden"
Användarvisningsbild
av leiwi
Andreasace skrev:Vida 2015 är i praktiken inte internetbaserad, utan är som alla tidigare versioner.
Om det är så att programvaran i sig är omprogrammerat att nytt crack måste fixas eller kruxet att förbise dem extra 500gb får framtiden säga.

Men det kommer säkert fixas annars om/när kopiorna på den ethernet baserade felkodsläsaren dyker upp på "marknaden"
Pröva att ladda ner vida2015 ,då upptäcker du att den bara fungerar online
av Andreasace
leiwi skrev:
Andreasace skrev:Vida 2015 är i praktiken inte internetbaserad, utan är som alla tidigare versioner.

Pröva att ladda ner vida2015 ,då upptäcker du att den bara fungerar online
Pm:a mig en fungerande länk så kan jag kolla
av Schmoyoho
Jag skulle just veva igång min version av VIDA 2014D och ... inget. 404 error. VIDA monitor kommer sig inte förbi "Starting" med gul triangel. Vet inte vad jag ska göra, känns som att jag testat allt möjligt. Även installerat om VIDA (dock utan att göra en helt supernoggrann avinstallation).

Verkar inte ha installerats några nya uppdateringar på datorn, Windows update ligger vilande då det är en dedikerad W7-installtion jag kör till VIDA. Har IE 11 men det vill jag minnas att jag alltid haft och det borde väl inte påverka vida monitors förmåga att starta helt?

Mer exakt står det:

HTTP Status 404 - /Vida
type Status report
message /Vida
description The requested resource (/Vida) is not available.
JBoss Web/7.0.13.Final
av andersuw
fredriknilsson skrev:Även jag är intresserad av länk till VIDA 2015 om någon har
Varsågod.

https://www.volvotechinfo.com/index.cfm ... thisIsVida
av Andreasace
Schmoyoho skrev:Jag skulle just veva igång min version av VIDA 2014D och ... inget. 404 error. VIDA monitor kommer sig inte förbi "Starting" med gul triangel. Vet inte vad jag ska göra, känns som att jag testat allt möjligt. Även installerat om VIDA (dock utan att göra en helt supernoggrann avinstallation).

Verkar inte ha installerats några nya uppdateringar på datorn, Windows update ligger vilande då det är en dedikerad W7-installtion jag kör till VIDA. Har IE 11 men det vill jag minnas att jag alltid haft och det borde väl inte påverka vida monitors förmåga att starta helt?

Mer exakt står det:

HTTP Status 404 - /Vida
type Status report
message /Vida
description The requested resource (/Vida) is not available.
JBoss Web/7.0.13.Final
Har du patchat?
av Schmoyoho
Jag har haft och använt VIDA i flera månader och den bestämde sig bara för att inte starta för någon dag sedan. Inga uppdateringar från windows update. Några har rekommenderat att nedgradera Internet Explorer men det är inget jag fördjupat mig i, dels för att jag är rätt säker på att jag alltid kört IE 11 med VIDA och dels för att jag inte heller ser några tecken på att IE uppdaterats. Har inte senaste versioenn av IE11 för den delen heller. Och fel version av IE borde väl inte hindra VIDA monitor från att starta?

Känner mig väldigt handikappad utan VIDA just nu iallafall :(
  • 1
  • 166
  • 167
  • 168
  • 169
  • 170
  • 241

Att sälja en bil som är problemfri, bara[…]

Hjuksprut som "äter" på f&aum[…]

Låter som glapp eller fel i givardel, byte a[…]

Testat med injection cleaner? Kompressionsprov gjo[…]