Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mickius
Kollar man på sprängskiss på bränsletanken så ser det ut som att det är ett spår i tanken där en ev bränsleledning kan ligga? Kan de va så enkelt att pumpen till dieselvärmare att dennes bränsleledning ska gå i detta spår bort till pumpen?

Haha ursäkta men kom precis på. De kanske är den som är pluggad som ska ner i tanken? kanske därför soppa ledningen sitter så förbannat hårt när jag försökte dra lite i den?

Bild
Pumpen ska kopplas på en ansluting på tankarmaturen där ska en tunn sugleding ner i tanken monteras först innnan man monterar slangen till pumpen det ska totalt vara tre slangar på tankarmaturen
Öppna luckan och titta
av Mickius
joakim__ skrev:Pumpen ska kopplas på en ansluting på tankarmaturen där ska en tunn sugleding ner i tanken monteras först innnan man monterar slangen till pumpen det ska totalt vara tre slangar på tankarmaturen
Öppna luckan och titta
Jo jag vet att den ska kopplas in på en anslutning på armaturen. Det jag undrar är om den anslutningen ska kopplas in där min slang är klippt på pumpen eller om den ska sitta på andra sidan av pumpen. Dvs vilket håll den jobbar åt :)

Locket har ja redan kikat på eftersom jag ville se om dom hade monterat detta när Bränslearmatur en byttes vilket dom inte gjort

Hade ja varit lite smart så borde ja förstått att där den är pluggad det är denna del som ska dras om till armaturen. Men vill gärna va helt säker innan jag börjar borra i armaturen o dra nya ledningar så det är där den ska in. Varför ja blev förvirrad är pga att ledningen för dieselvärmaren går upp tillsammans med resterande ledningar. Vilket ja inte förstod varför förens jag såg sprängskiss en på tanken och man ser utformningen för den ledningen att den ska gå där.

Och kanske framförallt.. Jag lyckas inte hitt[…]

snö

Vi fick mer snö igår, just som det had[…]

7 pers i familjen ungdomar med aktiviteter och sm&[…]

Den stora annons-tråden

På tal om XC70 som ligger högt i pris:[…]