"Tyvärr fick oljebolaget 10:- och staten 90:- att gödsla nått ogräs med..
/L"
Så sant Loner.
Detta betyder ju också att staten förlorar 90% x 20% = 18% skatteinkomster om detta revolutionerande bränslemedel blir allmänt populärt.
detta var en komplikation jag inte räknat med.
Hur reagerar staten då...tullar på bränsletillsatserna?
Det allra bästa vore ju om det blev en generell lagstiftning att alla fordonsbränslen
fick denna (eller liknande) tillsats direkt i distr. ledet.
Men vem skulle betala.
Det sämsta vore väl om oljebolagen tar tag i denna produkt, då kommer helt säkert en ny variant av dagens bränsletyper som kostar ca 20% mer...adjöss med den besparingen av våra pengar.
Fast miljöbesparingen, hk boosten och motorskyddet finns ju kvar.
Detta har redan skett på andra håll i världen med en liknande nanoteknologitillsats:
"Independent Philippine Petroleum Companies introduce Diesel Premium Plus to the Philippines
30th March 2005
Key member companies of the Independent Philippine Petroleum Companies Association (IPPCA) have introduced a next generation fuel, Diesel Premium Plus, in the Philippines.
This was announced by the IPCCA at a technology presentation held in Manila on March 18. The presentation was given by Oxonica - the UK based manufacturer of the proprietary additive package - which is key to Diesel Premium Plus and DMX Technology Corporation - the Philippine country distributor for Oxonica’s revolutionary additive technology."
http://www.oxonica.com/news/news_item.php?id=26
Intressant att följa utvecklingen här i Sverige.
Men som sagt tills vidare kan vi spara 100:- lappen vid varje tankning i Sverige!
Mvh /B