Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jiha
NCR: Vad grundar du det påståendet på?
I samma ögonblick som BMW köper Volvo av Ford så kommer det att låta "tjoff" och så åker hela tillverkningen och designhuset ner till Tyskland. Jag tror inte vi skall ropa hurra allt för snabbt.
Jag tror inte att det är aktuellt... Tyska bilbyggare har högre löner än vi..

// Jiha
av Knasen
Hellre Ford än Bmw, inget fel på deras bilar, men den handlingsfrihet som Volvo PV inom vissa gränser åtnjuter, skulle säkerligen förändras om Bmw skulle stå för ägarskapet. Genom att styra mer i verksamheten. Detta är vad jag personligen tror.
Användarvisningsbild
av lilleman
NCR skrev:
lilleman skrev:mycke hellre bmw än ford så man slipper skämmas mer :lol: mvh/roger
Inte behöver du skämmas för att du inte har råd med en BMW väl? :)
vill inte bli förknippad med ford :lol:
av Addekarlsson
Tycker det skulle vara bra om Volvo ägde Volvo, inte Ford, inte BMW, inte nått, bara Volvo...

Mvh/ Adde
av NCR
jiha skrev:NCR: Vad grundar du det påståendet på?
Köp dig en liter humor så kanske du inser att det inte var allvarligt menat.
Användarvisningsbild
av elmuppo
Addekarlsson skrev:Tycker det skulle vara bra om Volvo ägde Volvo, inte Ford, inte BMW, inte nått, bara Volvo...

Mvh/ Adde
Precis så ser jag det.

"in house" på vcc så hade vi oxå sett att ford ägde något annat:)
av McDonald
NCR skrev:I samma ögonblick som BMW köper Volvo av Ford så kommer det att låta "tjoff" och så åker hela tillverkningen och designhuset ner till Tyskland. Jag tror inte vi skall ropa hurra allt för snabbt.
Volvos designavdelning ligger redan utanför Sverige.... VMCC.. i Camarillo utanför Los Angeles.

M
av NCR
McDonald skrev:
NCR skrev:I samma ögonblick som BMW köper Volvo av Ford så kommer det att låta "tjoff" och så åker hela tillverkningen och designhuset ner till Tyskland. Jag tror inte vi skall ropa hurra allt för snabbt.
Volvos designavdelning ligger redan utanför Sverige.... VMCC.. i Camarillo utanför Los Angeles.

M
Ah, jag tänkte kanske på den avdelningen vad-det-nu-är som ligger på hisingen. Vår mentor Branx vet säkert vad jag menar. :D
av McDonald
NCR skrev: Ah, jag tänkte kanske på den avdelningen vad-det-nu-är som ligger på hisingen. Vår mentor Branx vet säkert vad jag menar. :D
Concept Centre ( eller PVÖ ).... där tas och byggs alla modeller och prototyper fram utifrån design's direktiv.

M

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]