Moderator: Moderatorer

Samma när vi hade C30n. Den samlade på småsten i bromsarna.

Strax ska ja prova navigeringen i nya bilen. Har skickat destination från VOC appen till bilen. 0650 ska bilen va varm. 0645 startar ja motorn med fjärrstarten. 0655 åker ja.
GustavE: Jag är mest förvånad över att det tagit drygt 4 år innan första satte sig.
Dock skönt att man är aktiv på ett forum där sådana simpla "problem" uppenbarat sig för andra så att jag direkt förstod vad som hänt. Sambon blev riktigt nervös eftersom det kom så plötsligt, men ibland lönar det sig att tillbringa mycket tid på forum som dessa! ;)
Bild

Idag blev det en rejäl tvätt men den blir väl snabbt smutsig igen nu när det är så blött ute
Satte igång och putsa bort asfaltsfläckar på sommarfälgarna innan lackskydd läggs.
Bild
Perra83 skrev:Dom där fälgarna kan man slicka på utan att det smakar illa. Bra jobbat!!
Har man en försmak för Ultimaprodukter så ja visst :D :P
Spolat av bilen på en självtvättsanläggning ikväll. Vad möter man 2 km från bostaden, trots att vägvalet blir en mycket liten väg? Jo saltbilen! :-(O) Det var ju skönt för bilen att ha en saltfri lack i åtminstone 5 km... :roll:
Har även backat loss en sten som förorsakade ett enormt ojud.
Igår fick bilen sig sin 12000-milaservice. I princip en vanlig basservice fast med ett bränslefilter också. 3700 spänn på en mekonomenverkstad hyfsat långt hemifrån som var det billigaste jag hittade om jag undviker alla skumma små verkstäderna utan garantier. Bara bränslefiltret med byte gick på 1300 spänn... Nåväl, det blev betydligt billigare än de mellan 5200-7000 som alla auktoriserade volvoverkstäderna ville ha för servicen iaf.
Blev en tvätt idag. Var betydligt mer lätt att få ren efter att jag hade på Hydr02 och gick över den med Orchards Perfection vid förra tvätten, asfaltfläckarna lossna direkt.
Jonnybcool skrev:Blev en tvätt idag. Var betydligt mer lätt att få ren efter att jag hade på Hydr02 och gick över den med Orchards Perfection vid förra tvätten, asfaltfläckarna lossna direkt.
Låter väldigt trevligt!! Hydr02 står orörd på min hylla. Däremot Perfection har använts även de andra två Speed Seal och Speed Wax. Tycker Polishangel Rapidwaxx har bättre egenskaper så det är min favorit.
  • 1
  • 497
  • 498
  • 499
  • 500
  • 501
  • 1912

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5