Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jeager
Efter en kall helg i fjällen där vi blev tvungen att kabla igång bilarna så dök service antisladdsystem upp efter jag fått igång bilen och den stått en stund.
Under körning så upptäckte jag att bilen endast är framhjulsdriven.

Kopplade upp felkodsläsaren när jag kom hem och fick fram felkod ABS-0094 vilket verkar vara felkod BCM-0094 kommunikation mellan styrenheter.
Kollade upp säkringen till AWD:n och den var brunnen. Satt dit en ny och den brann av direkt.

Kärvande pump pga en helg med -35 ?
Om styrboxen lagt av pga vi kablade igång bilen kan en havererad styrbox orsaka att säkringen brinner av direkt man sätter in den ?

Vars ska man börja för att säkerställa det ena eller andra ?
Ok men är bara kul och se hur folk börjar ha bekymmer på sina Haldex när kommer upp mot 17000-20000mil är många som får pump strul. För VW kör olje och filter byte på sina Haldex på 10000mil så pumpen får ny och fin olja för verkar som man hör mer och mer volvoägare med dom milen runt 17-20000mil som har strulande Haldex. Så jag kommer då byta själv olja om man har kvar bilen när man kommer till dom milen

Och kanske framförallt.. Jag lyckas inte hitt[…]

snö

Vi fick mer snö igår, just som det had[…]

7 pers i familjen ungdomar med aktiviteter och sm&[…]

Den stora annons-tråden

På tal om XC70 som ligger högt i pris:[…]