- ons 06 jan 2016, 16:34
Tur att stölden upptäcktes i tid! Kunde ha blivit en synnerligen otrevlig situation...
Förvånar mig faktiskt att det inte stjäls fler torkarblad? De ju ändå några hundralappar som sitter där, bara att plocka med sig. Fast de flesta har väl ändå lite heder i kroppen och ägnar sig inte åt sådant.
Men Uddevalla... Det säger väl allt!
Bodde på Dalaberg (Melodivägen) -03 till -04.
Vårt källarförråd blev uppbrutet ganska snart, kommer fortfarande på att sakna prylar som antagligen försvann där.
Lämnade cykeln låst ute några timmar på morgonen, behöver jag säga mer... :roll:
Fick sen inbrott i bilen, trots att vi betalade dyr hyra just för ett låst garage. Garaget uppbrutet, låsen på båda dörrarna sönderbrutna och en sidoruta krossad. Stereo, slutsteg, bas och verktyg borta. Batteriet urladdat och fick senare bytas.
Polisen gäspade bara åt det hela och lade ner ärendet.
Eftersom jag behövde bilen och måste byta trasiga lås och ruta, så fick jag låna farsans 740. Vågade dock inte ställa in den i samma garage, så den fick stå på parkeringen utanför lägenheten.
Och gissa vad; inbrott samma natt! :evil:
Efter det så sa vi upp både lägenhet och jobb med buller och bång och flyttade 60 mil norrut till en plats där man inte ens behöver låsa ytterdörren om nätterna.