Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Monterade nu min classic dim, allt fungerande bra förutom att den tydligen ville ha service. Men jag fick inget ljus ur spottarna, hur har ni löst detta? Kan man tjuva från någon av kablarna som går in i mätarhuset?

Mvh
Då har nog den DIM'en mjukvaran utan spottar tyvärr.

Det var en kille en gång som önskade (minns inte vem) att hans instrument skulle lysa varje gång han låste upp bilen för det var så på någon Mercedes eller så... gör du så här så blir det så! Jag orkade aldrig svara i hans tråd dock och nu minns jag inte var det var.
DIM_med_spottar.jpg
DIM_med_spottar.jpg (257.38 KiB) Visad 493 gånger
johnnype skrev:Då har nog den DIM'en mjukvaran utan spottar tyvärr.

Det var en kille en gång som önskade (minns inte vem) att hans instrument skulle lysa varje gång han låste upp bilen för det var så på någon Mercedes eller så... gör du så här så blir det så! Jag orkade aldrig svara i hans tråd dock och nu minns jag inte var det var.
DIM_med_spottar.jpg
Hej. Det var jag som frågade om drn saken efter att jag köpte canbus-dosan. Den anvisning du ger, är då bara till spottarna?
Jag undrade då om man kunde programmera så hela instrumentet kunde lysa upp.

Mvh

Chrippa
Aha, Hej på dig :)

Nej, inte hela instrumentet. Nog svarade jag på det va? DIM vill inte vakna på det sättet vad jag sett. Men spottarna lyser så fort du öppnar en dörr och hålls lysande någon minut efter du låst.
johnnype skrev:Aha, Hej på dig :)

Nej, inte hela instrumentet. Nog svarade jag på det va? DIM vill inte vakna på det sättet vad jag sett. Men spottarna lyser så fort du öppnar en dörr och hålls lysande någon minut efter du låst.
Hej. Jo du gav mig svar att vare sig dim eller ccm vaknar. (Hade en ide om att väcka dem med att tvångsstarta via cem och låta den få tändning via relät som styr fläkten och på det sättet väcka dem.)
Har en -04 så inga spottar att tända då. :(

Mvh

Chrippa
frippe87 skrev:Går det fortfarande att dimma ner belysningen om man gör på detta sätt?
Jag tror att spottarna lyser på högsta styrka men bakgrundsbelysningen justeras som vanligt. Det är, enligt mig, inte något problem ens när det är som mörkast här i skogen. Det ljuset bländar inte föraren nämnvärt. Men det är klart, alla är vi ju olika så det finns säkert någon som kan störa sig på det också.
Trasig ABS givare, men var?

Du behöver en bättre läsare.

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Re: Dörrlås under vintern.

Mycket vanligt. Fick precis förardörren […]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]