- ons 30 dec 2015, 20:58
Jag har fyrhjulsdrift mest för att vara på säkra sidan vid husvagnsdragning och vid besvärligt väglag. Jag tror egentligen inte att jag använder awd så mycket. Dock, när man väl behöver den så är den ovärderlig. Och då vill man ju att den fungerar som den skall. Om jag står i isbacken med husvagnen efter så vill jag ju att awd skall fungera just då. Det duger liksom inte att just då märka att driften försvunnit från bakhjulen. Det är ju för sent.
Det kanske är så att man får räkna med driftstörning på awd'n förr eller senare. Hur märket man att awd'n inte fungerar som den skall? Jag vill ju inte upptäcka detta i isbacken med husvagnen efter utan då vill jag ju vara säker på att den fungerar.
Kanske enda sättet är att sladda lite i snön och se om baken sticker ut? Det hade varit bra om man fick någon indikation via varningslampa eller liknande.
Det kanske är så att man får räkna med driftstörning på awd'n förr eller senare. Hur märket man att awd'n inte fungerar som den skall? Jag vill ju inte upptäcka detta i isbacken med husvagnen efter utan då vill jag ju vara säker på att den fungerar.
Kanske enda sättet är att sladda lite i snön och se om baken sticker ut? Det hade varit bra om man fick någon indikation via varningslampa eller liknande.
- By Melwins60