Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

– Volvo återkallar bilar i 60-, 70- och 80-serierna med 5-cylindrig dieselmotor, årsmodell 2015 (delvis) och 2016, säger Stefan Elfström, kommunikatör på Volvo, till Aftonbladet.
– Omkring 30 000 bilar i Sverige omfattas.
Anledningen i brevet som skickats ut till Volvo i dagarna uppges vara säkerhetsskäl eftersom det visat sig att det kan finnas ett problem med bränsletillförseln till motorn. Konsekvensen av detta kan bli bensinstopp – trots att tankmätaren visar en tredjedels tank.
Aftonbladet.... :shock: :roll:
Perra83 skrev:Vem kör femcylindrigt? Det är sååå 2014! :lol:
Håller med, våra övriga bilar har 6:or och de har ju så underbar gång och ljud.....
mattish skrev:
– Volvo återkallar bilar i 60-, 70- och 80-serierna med 5-cylindrig dieselmotor, årsmodell 2015 (delvis) och 2016, säger Stefan Elfström, kommunikatör på Volvo, till Aftonbladet.
– Omkring 30 000 bilar i Sverige omfattas.
Anledningen i brevet som skickats ut till Volvo i dagarna uppges vara säkerhetsskäl eftersom det visat sig att det kan finnas ett problem med bränsletillförseln till motorn. Konsekvensen av detta kan bli bensinstopp – trots att tankmätaren visar en tredjedels tank.
Aftonbladet.... :shock: :roll:
Nu står det
Konsekvensen av detta kan bli bränslestopp.
:-)-)
Tog en provkörning i en V60 polestar som stod o skrattade åt min D4a jag förstår varför, ljudet e underbart o hela bilen hur go som helst sen tittade jag på soppa förbrukningen under min timma jag var ute, då skrattade min D4a tebax...

Jaha, ja, det är ju bra i sig. Den jag refere[…]

Vi har haft IF till våra bilar i flera &arin[…]

Har kollat men kan inte se någon kabel som &[…]

Jag gick in genom påfyllning i bakkant n&aum[…]