Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

– Volvo återkallar bilar i 60-, 70- och 80-serierna med 5-cylindrig dieselmotor, årsmodell 2015 (delvis) och 2016, säger Stefan Elfström, kommunikatör på Volvo, till Aftonbladet.
– Omkring 30 000 bilar i Sverige omfattas.
Anledningen i brevet som skickats ut till Volvo i dagarna uppges vara säkerhetsskäl eftersom det visat sig att det kan finnas ett problem med bränsletillförseln till motorn. Konsekvensen av detta kan bli bensinstopp – trots att tankmätaren visar en tredjedels tank.
Aftonbladet.... :shock: :roll:
Perra83 skrev:Vem kör femcylindrigt? Det är sååå 2014! :lol:
Håller med, våra övriga bilar har 6:or och de har ju så underbar gång och ljud.....
mattish skrev:
– Volvo återkallar bilar i 60-, 70- och 80-serierna med 5-cylindrig dieselmotor, årsmodell 2015 (delvis) och 2016, säger Stefan Elfström, kommunikatör på Volvo, till Aftonbladet.
– Omkring 30 000 bilar i Sverige omfattas.
Anledningen i brevet som skickats ut till Volvo i dagarna uppges vara säkerhetsskäl eftersom det visat sig att det kan finnas ett problem med bränsletillförseln till motorn. Konsekvensen av detta kan bli bensinstopp – trots att tankmätaren visar en tredjedels tank.
Aftonbladet.... :shock: :roll:
Nu står det
Konsekvensen av detta kan bli bränslestopp.
:-)-)
Tog en provkörning i en V60 polestar som stod o skrattade åt min D4a jag förstår varför, ljudet e underbart o hela bilen hur go som helst sen tittade jag på soppa förbrukningen under min timma jag var ute, då skrattade min D4a tebax...
Styrservo V70 2010

Det finns en tryckgivare på servon som g&ari[…]

Hur långt kommer man med en hybrid som har […]

Ser att du har en 2021, och då har du bara &[…]

Oljebyte fyrhjulsdrift Haldex

Å andra sidan så lär man uppt&aum[…]