- tis 29 dec 2015, 19:13
Hej Volvo vänner.
Har fel på fönsterhissen vänster fram fönstret går att köra ner/upp ibland när man trycker på knappen ibland händer ingenting.
Har 2st felkoder från DDM´n dvs fönsterhissknapparna i förardörren.
DDM-0005 Fönsterhissmotor M+ eller M- För låg signal/signal saknas
DDM-0022 Fönsterhiss hallsensor 1 eller 2 felaktig signal.
Har kollat matningen fram till dörren och denna är konstant även om man är och "rycker" i kablen så kabelbrott fram till DDM verkar det inte vara, lyckades inte få tag i någon DDM på självplockskroten heller så vet inte vart jag ska fortsätta någonstans, någon som ha tips?
Har fel på fönsterhissen vänster fram fönstret går att köra ner/upp ibland när man trycker på knappen ibland händer ingenting.
Har 2st felkoder från DDM´n dvs fönsterhissknapparna i förardörren.
DDM-0005 Fönsterhissmotor M+ eller M- För låg signal/signal saknas
DDM-0022 Fönsterhiss hallsensor 1 eller 2 felaktig signal.
Har kollat matningen fram till dörren och denna är konstant även om man är och "rycker" i kablen så kabelbrott fram till DDM verkar det inte vara, lyckades inte få tag i någon DDM på självplockskroten heller så vet inte vart jag ska fortsätta någonstans, någon som ha tips?
Kör: Volvo V40 Ocean Race
Kan även nämna att det går att byta ljusvredet till en från en nyare årsmodell. Testmonterade ett vred från en -14 i min -07 S80 och alla knappar och vred fungerade trots att det nyare hade auto-läge och var gjort för DRL-belysning.
- By klacken