Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Allinug
Otäckt! Har inte hört om liknande skada tidigare, fast det borde ju kunnat inträffat tidigare. Här brukar det vara typer som kastar ner stenar på bilar som kör på E18, så att förarna riskerar att köra av vägen.

Här snöade det igår kväll och i natt. Idag har jag skottat snö. Bäst att passa på innan den smälter bort! :D
Användarvisningsbild
av SvenB
Snöslungan uppstartad och provkörd. :wink:
Användarvisningsbild
av grillchips
Isch, tråkig historia llesrof!

Jag är ändock glad över snön och det fantastiskt fina vädret vi hade här i Stockholm idag. Tänk vad lite d-vitamin gör för själen!
Användarvisningsbild
av sthlm
Antingen full gas som om det vore sommar eller köra halva skyltade hastigheten.
Så tyckte jag Stockholmstrafiken såg ut i morse och det var snorhalt så det kändes sådär när folk lade sig och nosade på dragkroken i 70.
Men härligt med lite vit snö som lyser upp.
Användarvisningsbild
av grillchips
sthlm: Du måste husera på södra sidan av stan? Här kring Bromma och runtomkring västerort tyckte jag folk skötte sig över förväntan (förutom RS4an som låg framför mig på motorvägen till Ikea, men det gjorde inget då jag hissade ner rutan och njöt av lite skönsång när han försvann) :D
av Schmoyoho
llesrof: är det du som månne kan ha nämnt det här med att fika ur bakluckan förut, typ i din gamla XC70-tråd i garaget? Jag har iallafall hört någon fler XC70-ägare prata om det och jag blir alltid akut sugen på att åka på utflykt med bilen varje gång jag hör det. Jag vet tyvärr bara inga kul ställen att åka till. Nästa gång jag åker på någon längre resa (typ 20-30+ mil) ska jag iallafall söka runt efter bra rastplatser och planera in lite fler stopp istället för att stå på gasen och köra 50+ mil i en sittning. Känns som en bortstressad färd nu i efterhand.
Användarvisningsbild
av Allinug
Finns det ingen tråd på jagrullar om trevliga avstickare och utflykter längs vägen? Borde finns massor av folk här med lokalkännedom om en massa ställen i landet.
Användarvisningsbild
av sthlm
grillchips skrev:sthlm: Du måste husera på södra sidan av stan? Här kring Bromma och runtomkring västerort tyckte jag folk skötte sig över förväntan (förutom RS4an som låg framför mig på motorvägen till Ikea, men det gjorde inget då jag hissade ner rutan och njöt av lite skönsång när han försvann) :D
Det stämmer att det är Södra närförorterna man kan höra knattret av min dieselspis.
I morse så var det precis tvärt om i trafiken mot igår. Alla körde jämn fart och höll avståndet nästan som en militärparad.
Greppet var dessutom 10ggr bättre än i går.
Användarvisningsbild
av joel80
Allinug skrev:Finns det ingen tråd på jagrullar om trevliga avstickare och utflykter längs vägen? Borde finns massor av folk här med lokalkännedom om en massa ställen i landet.
Kanske den här du letar efter?
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... =rastplats

:)
av llesrof
Schmoyoho skrev:llesrof: är det du som månne kan ha nämnt det här med att fika ur bakluckan förut, typ i din gamla XC70-tråd i garaget? Jag har iallafall hört någon fler XC70-ägare prata om det och jag blir alltid akut sugen på att åka på utflykt med bilen varje gång jag hör det. Jag vet tyvärr bara inga kul ställen att åka till. Nästa gång jag åker på någon längre resa (typ 20-30+ mil) ska jag iallafall söka runt efter bra rastplatser och planera in lite fler stopp istället för att stå på gasen och köra 50+ mil i en sittning. Känns som en bortstressad färd nu i efterhand.
Jo, det är nog jag som skrivit om det. Jag googlade på "bagageluckefika" och man får inte så många träffar på det. Ditt inlägg här fick mig att fundera lite. Jag skall spåna ihop ett längre inlägg på vad jag menar med "bagageluckefika". Det är mer än att bara stå och fika vid bilens bakre ända med lastluckan öppen :D
  • 1
  • 111
  • 112
  • 113
  • 114
  • 115
  • 190

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007