PetEri skrev:Ja du får ta och prova helt enkelt! Sen sitter det som sagt en jordkabel ner till framsidan motorn på höger sida om du står framför bilen. Denna kabel är lite grövre kanske bortåt 25kvadratskabel. Denna kan vara värd att kolla upp så den ser okej ut.Torgny77 skrev:13.5-14 volt laddade min bil innan jag bytte kablaget mellan generator-startmotor-batteri samt jord. Bytte ut detta mot 50kvadrats kabel istället för 16-20kvadrat? som det är original. Detta medförde att min generator laddade 14.4 volt efter uppgraderingen. Dock så gjorde jag denna uppgradering i bilstereosyfte och inte för att belysningen pulserade. Detta är ju en ganska enkel operation att utföra och inte speciellt dyr heller så kan vara värt att prova.Jag har reagerat på det, att jordfläta mellan motor och chassi, samt kabel generator-startmotor-batteri-chassi ser väl klen ut.. Är som sagt ingen dyr historia att korrigera.
Mvh Torgny
Men jag ska börja med att koppla från generatorn, starta bilen och se om belysningen pulserar nåt då...
Mvh Torgny