- lör 26 dec 2015, 12:15
På julaftonsnatten önskade tomten mig god jul genom att låta någon med någon form av syndrom/bokstavsförkortning/attitydsprobelm bända av bakrutetorkaren på min bil. Vad jag kunnat se så var det enda skadan på bilen. Torkararmen är helt enkelt avbruten. En ny arm kostar cirka 250:- (det är billigt med delar till en Skoda) och bytet kommer nog inte orsaka några direkta problem så det är ingen idé att blanda in försäkringsbolaget. Bilen stod parkerat på gatan utanför kompisens hus i en liten trött håla med 325 invånare och där dagens post är det mest intressanta som händer. Dock finns det ett hyreshus i byn och där bor det en del underliga människor som kanske inte tillhör de förnämsta socialgrupperna. Kompisen har oturen att ha sitt hus mitt emot detta näste.
Frågan är om jag skall polisanmäla händelsen? Polisen kommer naturligtvis lägga ned en utredning innan den ens har påbörjats och jag förväntar mig inte att det skall hända ett smack. Men... det kan ju vara så att det finns fler i området som råkat ut för denna huligan och då kan det ju finnas intresse att få in en anmälan. Är det någon idé att belasta den hårt arbetande polisen med en anmälan av en sådan skitsak?
Frågan är om jag skall polisanmäla händelsen? Polisen kommer naturligtvis lägga ned en utredning innan den ens har påbörjats och jag förväntar mig inte att det skall hända ett smack. Men... det kan ju vara så att det finns fler i området som råkat ut för denna huligan och då kan det ju finnas intresse att få in en anmälan. Är det någon idé att belasta den hårt arbetande polisen med en anmälan av en sådan skitsak?
"I didn't hear the question but the answer is aliens"