Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

När jag skulle åka till stan för julshopping så gick det ej att låsa upp eller larma av med fjärrdosan ( eller vad den nu kallas ), hände absolut ingenting. Jag gick in och hämtade frugan nyckel (reservnyckeln) och provade med den med exakt samma usla resultat.

Det går bra att låsa upp förardörren med nyckeln, men då larmar bilen och går inte att starta.

Jag hade kommit hem från jobbet ca 1 timme innan detta uppstod och jag har inte haft några som helst problem att låsa och låsa upp tidigare under dagen.

Att batterierna skulle ta slut i båda doserna samtidigt verkar ju helt absurt och totalt orealistiskt.

Jag har inte haft några problem med bilbatteriet heller, inte vad jag vet iallafall.

Är det nån som har någon ide om vad det kan vara som strular.

Nåt som är jävligt skumt också är att då jag inte kunde ta volvon till stan så skulle jag ta frugans Clio istället, dom öm min förvåning när det inte gick att låsa upp hennes bil heller med Clions fjärdosa. Jag provade även Clions reservdosa men den funkade inte heller men som tur är så är det inget larm på den så det gick att låsa upp manuellt och köra till stan.

När jag väl kom till stan så gick det alldeles utmärkt att låsa och låsa upp Clion med dosan, väl hemma igen så fungerar inte dosorna ?:-/ :twisted: :evil:

Börjar tro att jag börjar bli senil :-O)

Snälla hjälp
Du kan låsa upp Volvon med nyckel o starta o köra som vanligt, larmet tystnar
så fort du sätter i nyckeln i tändningslåset o vrider om.
Du har något som stör ut dina nycklar typ Aut. Garageöppnare, nån "ny finess" i mobilen
eller en "rolig granne" med störutrustning.... :P
Trasig ABS givare, men var?

Du behöver en bättre läsare.

Womens From Your Town - No Verify - Anonymous Adul[…]

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]