Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Scania skrev:Förekommer det både TORXdrive och TORXplus på Volvo-bilar eller vilken typ av dom är det?
PLUS
av Fixaren
Kan tipsa om biltemas torxnyckelsats. Kostade väl runt 50 kr eller nåt. Den satt som en smäck för mig. Bara sätta dit och skruva upp. När klicket kom gick det att skruva med fingrarna. :)
av martin1g
Tänkte på detta med avtappningskranen under kylarem, den är av plast och när jag skulle sätta in motorvärmare så drog jag av den när den skulle tillbaks...fick limma med super lim två-komponent och det höll tills jag kunde skaffa ny kran. (Tänk också på att det rinner ur bättre om mman öppnar locket till expansionskärlet, men det antar jag att du tänkt på??)
av *pettson*
Scania skrev:Förekommer det både TORXdrive och TORXplus på Volvo-bilar eller vilken typ av dom är det?
plus systemet på saker som sitter och drive på saker som inte sitter så hårt. Det är inget man tänkt på har jag en känsla av.. Det är mera nåt som blir när man går upp i dimension.

Volvo går dåligt så det gör[…]

GLT på en 2.0t?

Har bekymmer med att min 2.0t från 2003 bete[…]

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]

Visa din semesterbil(d)

Semester... Är man pensionär kan man &ar[…]