- fre 18 dec 2015, 13:06
Ringde precis handlaren och bilen var tyvärr såld... bara att leta vidare!
Moderator: Moderatorer
tlubtu skrev:Har hämtat bilen och är hur nöjd som helst. Skön att köra, förvånansvärt snål (körde en sträcka hem på motorväg ca 3.7 mil drog 0.77 l/mil i 115 km/timmen) kvitto på senaste kamremsbytet så det känns tryggt. Allt elektriska fungerar utmärkt (förutom en högtalare som inte fungerar). Fanns dock ett irritationsmoment som jag inte upptäckte vid provkörningen. Vindrutetorkaren på förarsidan skriker rätt rejält mot rutan. Har bytt torkarbladet men det hjälpte inte. Kan man justera torkarens tryck mot vindrutan eller nåt? Behandla rutan med något?Grattis till ett bra köp!
Fantasilos skrev:Tack!tlubtu skrev:Har hämtat bilen och är hur nöjd som helst. Skön att köra, förvånansvärt snål (körde en sträcka hem på motorväg ca 3.7 mil drog 0.77 l/mil i 115 km/timmen) kvitto på senaste kamremsbytet så det känns tryggt. Allt elektriska fungerar utmärkt (förutom en högtalare som inte fungerar). Fanns dock ett irritationsmoment som jag inte upptäckte vid provkörningen. Vindrutetorkaren på förarsidan skriker rätt rejält mot rutan. Har bytt torkarbladet men det hjälpte inte. Kan man justera torkarens tryck mot vindrutan eller nåt? Behandla rutan med något?Grattis till ett bra köp!
Vad gäller torkarbladet så är det intressant att veta vad du hade innan och vad du bytt till. Det kan vara sliten vindruta, eller annat. Kan också vara så att det nya bladet behöver nötas in.
tlubtu skrev:Har hämtat bilen och är hur nöjd som helst. Skön att köra, förvånansvärt snål (körde en sträcka hem på motorväg ca 3.7 mil drog 0.77 l/mil i 115 km/timmen) kvitto på senaste kamremsbytet så det känns tryggt. Allt elektriska fungerar utmärkt (förutom en högtalare som inte fungerar). Fanns dock ett irritationsmoment som jag inte upptäckte vid provkörningen. Vindrutetorkaren på förarsidan skriker rätt rejält mot rutan. Har bytt torkarbladet men det hjälpte inte. Kan man justera torkarens tryck mot vindrutan eller nåt? Behandla rutan med något?Har samma problem, gnisslar ordentligt (16 000 mil). Nya torkarblad hjälpte inte, men rengöring av torkarblad och ruta hjälpte ett tag.
*Edit* Miltalet var "bara" 28000 och inte 29000 som jag trodde först. 4000 mil till nästa kamremsbyte...
V70-05 B5254T2. Bytte strålkastare till devi[…]