- mån 07 maj 2007, 12:49
Sedan så förändras hastighetsgränserna så snabbt idag ( oftast till det sämre ), så en vägtyp man är van med att den har 90km/h kan helt plötsligt vara 70km/h begränsad. Eller t.o.m 50km/h begränsad för att kommunen dragit in skolskjutsen för de yngsta barnen.
Men nu är vi långt från frågan i början av tråden.
Jag är också lite nyfiken på om sprayen verkligen fungerar. Det var mycket tal om den då den lanserades, men sedan har det inte hörts något om den.
För egen del förordrarjag annan spray som skydd mot kamerorna...
Loner skrev:Mjo, men alltför ofta funderar jag på vad för hastighet som faktiskt gäller. Samma vägavsnitt kan ju ha 2 olika hastighetsgränser beroende på vilken sida om länsgränsen man är på.anp skrev: Men då sträckan kan vara upp till ett par mil eller mer, lång. Så är det lätt att glömma bort kameraövervakningen.Förvisso, men det finns runda skyltar utefter vägkanten som anger hur fort du får köra 8)
Nä, skaffa en GPS som varnar dig inför varje kamera istället isf..
/L
Sedan så förändras hastighetsgränserna så snabbt idag ( oftast till det sämre ), så en vägtyp man är van med att den har 90km/h kan helt plötsligt vara 70km/h begränsad. Eller t.o.m 50km/h begränsad för att kommunen dragit in skolskjutsen för de yngsta barnen.
Men nu är vi långt från frågan i början av tråden.
Jag är också lite nyfiken på om sprayen verkligen fungerar. Det var mycket tal om den då den lanserades, men sedan har det inte hörts något om den.
För egen del förordrarjag annan spray som skydd mot kamerorna...
Volvo 240 Etanol edition