Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av deska
Har upptäckt att det är en lite upphöjning i passagerarstolen på min s60. om man drar handen över känns det som en liten hård upphöjning ungefär som en liten fjäder eller nått som sticker upp. Är lite orolig att det ska nöta på sätet så funderar på om någon vet vad det kan vara. Finns det fjädrar i sätena?? Kan man ta bort klädseln och titta vad det är? Hur får man bort klädseln i så fall??

Tack på förhand.
Användarvisningsbild
av Statsminister
Klädseln sitter nästan pådragen som en tröja. På min 02a sitter dom ihop häftade med ringar som man måste böja upp. Men på mina 05stolar jag köpt verkar som sitta med klammrar, bara att bända av
Användarvisningsbild
av deska
Statsminister skrev:Klädseln sitter nästan pådragen som en tröja. På min 02a sitter dom ihop häftade med ringar som man måste böja upp. Men på mina 05stolar jag köpt verkar som sitta med klammrar, bara att bända av
ok, jag tror jag har samma som din 05a (min e 04) ska kolla när ja kommer hem.
men hur sitter den i sömmarna då? på sittdynan finns ju sömmar. Är dessa fastsatta i själva dynan på något sätt? För det är där det verkar var en bula typ. vet inte om det beror på att tygen är förstort å knölar sig eller om det är en söm som släppt eller skumgummit som bullat sig.... :???:
Användarvisningsbild
av Statsminister
Jag är lite osäker, men jag tror att dom bara sitter överdragna över ramen på undersidan. Såg ut att vara väldigt enkelt jämfört hur det skulle vara på 02an. Men sedan undrar jag över om inte 04an borde vara samma stolar som i 02? Detta är jag dock väldigt osäker över.
Användarvisningsbild
av deska
Statsminister skrev:Jag är lite osäker, men jag tror att dom bara sitter överdragna över ramen på undersidan. Såg ut att vara väldigt enkelt jämfört hur det skulle vara på 02an. Men sedan undrar jag över om inte 04an borde vara samma stolar som i 02? Detta är jag dock väldigt osäker över.
ok ja jag får kolla sen om ja kan få av det och se hur det ser ut under. borde ju bara vara skumgummi där tycker man så vad som orsakar bubblan en lite mysko.

men tack för svaret.

Finns olika körlägen beroende på b[…]

Ni gör verkligen en höna av en fjäd[…]

Jag förstår din känsla, jag kä[…]

Generator laddar ej batteriet

Gött, började hastighetsmätaren fun[…]