julisgranis skrev:Är det en titanium sond (röd kabel finns med) så är det likadana som sitter före och efter katten. Anledningen till att de har olika artikelnummer är för att det är olika kontakter och kabel längder. klipp löd och isolera. Hr du felkodsläsare som så om den är tillräckligt bra kan den varna för preheater. oftast den som knasar.
Därför måste det exakt stämma med vad bilen skall ha. Billigaste sättet är att köpa en biltema som säljer fag sonder men du måste antagligen hitta ett kotstånd som du löder på värmekabeln annars fungerar det. Jag hitta det en tabell med vilken motor som har vilket motstånd. Jag vet vad jag skall ha för min iaf nu vilket motstånd som jag skall ha för min motor b4146422
Tack, jag hade tur och biltema tog tillbaka min sond, då motorlampan började lysa igen efter tre dagar. om jag visste då att jag kunde skarvat på ett motstånd så hade jag nog gjort det.
Men nu lämnade jag tillbaka den och köpte en begagnat till från bilskroten och då fungerade det i två dagar och sen tändes motorlampan igen och sen sloknade den efter ytterligare två dagar och sedan dess har den inte varit tänd.
Som du trodde fick jag felkod på preheter och dom gamla sonderna vart inte varma men den senaste från bilskrotenvart rätt varm.
V70 1997 TD Automat.