- ons 16 dec 2015, 14:03
#1029338
Undrar bara varför kopplingspedalen inte svarar när jag luftar, den går ner till botten .
Jag har bytt motor som jag köpte på skroten ,tog den gamla växellådan och startkrans(svänghjul) gamla kopplingslamell o tryckplatta, Flyttade över det till motorn från skroten ( B5254T)Samma motor som gick sönder. Skillnaden är Motorn som satt i var en -98 , motorn jag köpte var en -97.
Men på skroten och vad jag har sett är det ingen skillnad.
Tryckplattan var självjusterande, så jag skaffade specialverktyg och gjorde som man skall göra, fick dit den med gott omdöme. Satte i motorn och provstartade allt var korekt tills vi skulle lufta kopplingen, det kommer olja men det känns inget tryck när man fått fram oljan.
Min fråga är då, Är det något specielt knep med att lufta annat än vad boken säger, Eller är det Huvudcylindern inne vid pedalen som har gått, eller är det slav cylindern vid kopplingen ( Intern plast luftarecylinder) så att jag måste ta isär skiten igen?
Är så jäkla trött på det här pulet!
Vore tacksam för svar!
Jag har bytt motor som jag köpte på skroten ,tog den gamla växellådan och startkrans(svänghjul) gamla kopplingslamell o tryckplatta, Flyttade över det till motorn från skroten ( B5254T)Samma motor som gick sönder. Skillnaden är Motorn som satt i var en -98 , motorn jag köpte var en -97.
Men på skroten och vad jag har sett är det ingen skillnad.
Tryckplattan var självjusterande, så jag skaffade specialverktyg och gjorde som man skall göra, fick dit den med gott omdöme. Satte i motorn och provstartade allt var korekt tills vi skulle lufta kopplingen, det kommer olja men det känns inget tryck när man fått fram oljan.
Min fråga är då, Är det något specielt knep med att lufta annat än vad boken säger, Eller är det Huvudcylindern inne vid pedalen som har gått, eller är det slav cylindern vid kopplingen ( Intern plast luftarecylinder) så att jag måste ta isär skiten igen?
Är så jäkla trött på det här pulet!
Vore tacksam för svar!