Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Andyman2
Konstigt....ibland så funkar det, ibland inte.
Blir nog till att kontakta min Volvoverkstad för mjukvaru-uppdatering.
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Japp, håller med, min är efter nogrann koll inte 100 den heller.
Ibland fungerar det, ibland inte :???:
av Andyman2
Mattias_F skrev:Trodde min bil hade problem med minnet på stolen och/eller nycklarna(stilettnyckel) tills dess att jag läste manualen ordentligt, nu fungerar det :roll:
Har du verkligen läst ignom manualen riktigt noggrant? :lol:
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Okej, jag erkänner, jag har inte manualen helt i huvudet :wink:
Men jag får ta och läsa på lite....brukar alltid hitta lite påskägg :twisted:
Är sugen på om ny mjukis i bilen, kanske kan få elhissarna att öppna och stänga med fjärrkontrollen som på BMW'n :P
av LJN
-Jag har också problem med minnesfunktionen till respektive nyckel.
I manualen står bara att vid låsning av dörren så "memoreras" stolens inställning till den nyckeln - det är allt som jag kan utläsa. Eller gör jag något fel?

Har en helt ny V50 2008!

Saknas någon mjukvara tro?
Användarvisningsbild
av Falk
Hade samma problem på min tjänstebil V70 2005.
Inställning av stolen lirade inte ihop med resp nyckel. Fungerade bara sporadiskt och lite hur som helst.
Det ordnades av Bilia Alvik vid första servicen med hjälp av nå't mjukvarufix och har sedan dess fungerat klockrent.
av LJN
-Var på Volvoverkstaden med min nya V50 08:a för minnesproblem med respektive nyckel kontra stolsinställning. Och jag påtalade att jag "läst" på detta forum om en mjukvaruppgradering som lösning på problemen.

Men servicemekanikern tog bara in bilen och provade funktionerna och då fungerade dom. Snacka om man kände sig dum :shock:

Men väl hemkommen igen så fungerar det inte förståss :???:

Kan någon Volvo tekniker bekräfta att det är problem med minnesfunktionen och vad fixen heter så att jag kan "hjälpa"
min Volvoverkstad?
av LJN
- I morgon ska jag åter besöka en Volvoverkstad, ingen som har någon information om ev. "mjukvarufix"
Användarvisningsbild
av NORDIC MAN
på min räcker det on man låser o låser upp en gång med samma fjärr kontroll så fattar minnet vilken ''nyckel''som används
alltså låser du med den ena fjärren o öppnar med den andra ändrar stolen sej inte
av LJN
-Tack för tipset, det var en ny "variant" dvs. att man måste låsa/öppna för att aktivera minnesfunktionen för respektive nyckel till aktuell stolsposition.

Ska testas omgående!
Välkommen ut i trafiken

Har beställt på www.trodo.se. Det var […]

Söndagstvätten IMG_9658.jpeg IM[…]

Kan inte låsa upp dragkroken

Ja fungerar inte låset är det en sä[…]

Hej, Har nyligen blivit ägare till en Volvo […]