Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av JRS
Var nog lite slarvig med högtryckstvätten, efter biltvätt får jag meddelande "abs service erfodras" stc service erfodras"
misstänker att jag fått vatten i en eller flera givare, kan man hoppas att det fixar sig själv när man kört ett tag och bromsarna varit varma, eller är det redan försent? kan man själv se vilken eller vilka som är kass, eller krävs det verkstadsbesök??
av andersuw
Har aldrig haft problem med just ABS-givarna men däremot massor av andra elfel som det finns goda skäl att tro har berott på fukt, ibland efter tvätt, ibland efter mycket regn. Min erfarenhet är att det ofta går över av sig själv när det fått torka upp ordentligt. Det kan emellertid ibland ta tid om bilen, som i mitt fall, står ute och väderleken inte är den rätta (och det är den inte den här tiden på året). Det är inte heller säkert att värmen från bromsarna räcker för att helt få bort fukten även om det är fullt tänkbart att det hjälper. Vad jag definitivt tycker du bör prova om du har möjlighet till det är att låta bilen stå inomhus i varmgarage några dygn. Det borde ge tillräcklig effekt om det är ett övergående fuktproblem det handlar om.
Trasig ABS givare, men var?

Du behöver en bättre läsare.

Womens From Your Town - No Verify - Anonymous Adul[…]

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]