- ons 09 dec 2015, 01:20
Är det för övrigt någon som klurat ut exakt vad det är som triggar dessa meddelanden om olåst bil? Att man inte får dem varje gång man öppnar dörren är ju uppenbart vilket gör det troligt att tiden som dörren varit öppen spelar roll. Likaså att man inte får dem om man öppnar och kör iväg. Men är det ytterligare några villkor involverade, t.ex. avståndet mellan telefon och bil?
Buse06 skrev:Som svar - ja varje gång jag får en notis om olåst bil är den är låst. Jag har också fått notiser om att bakdörrar är öppna.Har inte tänkt på om dessa meddelanden är tidsmärkta. Men om de är det så att du klart kan avgöra att problemet inte är att de kommer för sent och berättar om saker som hänt långt tidigare, då bilen verkligen var olåst eller öppen, så tycker jag du borde ta upp saken med din ÅF. Falskt alarm borde inte kunna ske i det här fallet och gör ju hela funktionen värdelös.
Igår kväll tyckte den att bakluckan var öppen, Men inte olåst...
Jag kan såklart leva med det - men för varje gång det händer så naggas förtroendet för "uppkopplad bil". Jag har heller inte problem med dålig täckning. Jag tycker, bortsett från IP-delen, att det har blivit ett positivt byte från MB till V70.
De små problem i samband med leverans har lösts snabbt och utan något som helst gnissel.
Är det för övrigt någon som klurat ut exakt vad det är som triggar dessa meddelanden om olåst bil? Att man inte får dem varje gång man öppnar dörren är ju uppenbart vilket gör det troligt att tiden som dörren varit öppen spelar roll. Likaså att man inte får dem om man öppnar och kör iväg. Men är det ytterligare några villkor involverade, t.ex. avståndet mellan telefon och bil?
Nuvarande Volvo: V70 T5 -02 Geartronic; V70 D4 -15 Geartronic
Tidigare Volvo: 145 DL -72 B20D man; 245 DL -75 B21A man; 745 GL -87 B230F man; 855 T5 -94 aut
Tidigare övriga: Saab 99 -71 1,7 man; Volkswagenbuss T1 -66 man; Cadillac Coupe de Ville -75 aut
Tidigare Volvo: 145 DL -72 B20D man; 245 DL -75 B21A man; 745 GL -87 B230F man; 855 T5 -94 aut
Tidigare övriga: Saab 99 -71 1,7 man; Volkswagenbuss T1 -66 man; Cadillac Coupe de Ville -75 aut
- By VEWE