Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andersuw
Buse06 skrev:Som svar - ja varje gång jag får en notis om olåst bil är den är låst. Jag har också fått notiser om att bakdörrar är öppna.
Igår kväll tyckte den att bakluckan var öppen, Men inte olåst...
Jag kan såklart leva med det - men för varje gång det händer så naggas förtroendet för "uppkopplad bil". Jag har heller inte problem med dålig täckning. Jag tycker, bortsett från IP-delen, att det har blivit ett positivt byte från MB till V70.
De små problem i samband med leverans har lösts snabbt och utan något som helst gnissel.
Har inte tänkt på om dessa meddelanden är tidsmärkta. Men om de är det så att du klart kan avgöra att problemet inte är att de kommer för sent och berättar om saker som hänt långt tidigare, då bilen verkligen var olåst eller öppen, så tycker jag du borde ta upp saken med din ÅF. Falskt alarm borde inte kunna ske i det här fallet och gör ju hela funktionen värdelös.

Är det för övrigt någon som klurat ut exakt vad det är som triggar dessa meddelanden om olåst bil? Att man inte får dem varje gång man öppnar dörren är ju uppenbart vilket gör det troligt att tiden som dörren varit öppen spelar roll. Likaså att man inte får dem om man öppnar och kör iväg. Men är det ytterligare några villkor involverade, t.ex. avståndet mellan telefon och bil?
Användarvisningsbild
av joel80
Bilen skickar en signal till server när den parkerat.. Och även data om senaste resa om man kör med körjournal. Den skickar sen (eller om det är servern/appen som först frågar..?) efter en halvtimme en signal om dörrarna inte låsts. Då får man den pushen i appen.

När man "utför" något ska också bilen kommunicera med servern. Använder man t.ex fjärren och låser så skickas en ny signal.
Fick det förklarat så för mig samt att jag hörde voc-supportkillen läsa loggen för min bil när vi försökte gelsöka varför den inte uppdaterade till min mobil en dag.
av andersuw
joel80 skrev:Bilen skickar en signal till server när den parkerat.. Och även data om senaste resa om man kör med körjournal. Den skickar sen (eller om det är servern/appen som först frågar..?) efter en halvtimme en signal om dörrarna inte låsts. Då får man den pushen i appen.

När man "utför" något ska också bilen kommunicera med servern. Använder man t.ex fjärren och låser så skickas en ny signal.
Fick det förklarat så för mig samt att jag hörde voc-supportkillen läsa loggen för min bil när vi försökte gelsöka varför den inte uppdaterade till min mobil en dag.
OK. Tack!
av Allee
Min voc fungerar felfritt men i frugans bil hade vi lite problem med voc och efter att ha pratat med dom så bad dom mig slå på körjournalen i appen och sen dess så har det fungerat felfritt.
Användarvisningsbild
av JanneP77
Har visserligen en MY15 XC70 men har inte haft några problem på 1700 mil (uttagen slutet på april i år).
VOC fungerar klockrent! Får pushmeddelande om bilen stått olåst ca 20-30 min och de gånger jag fått meddelanden har också frugan eller jag glömt att låsa...
Största problemet är att man vänjer sig vid komforten och ljudnivån så att det blir lite "jaha"-känsla över det hela. Ända tills man åker med någon annan bil, då inser man hur tyst och bekväm XC70:n faktiskt är! Jag gillar den skarpt! Körde Audi A6 2013 innan och XC70 känns bättre på det mesta faktiskt.
av prahna
Det enda problem jag har är att jag önskar man köpt till följande:
- Laminerade glas (vet inte om det är så stor skillnad men ändå:)
- tonade bakrutor, nu måste jag lämna bort min älskling
- Electric silvermetallic, vit är snygg men denna e riktigt cool
- Backkamera och främre parkeringssensor

Men så tänker jag en vända till och inser att dessa val hade kostat mig 30000kr till och då går inte ekvationen ihop:/ och jag tänker, nästa bil, då jä*lar
Användarvisningsbild
av palmqvist
prahna skrev: - tonade bakrutor, nu måste jag lämna bort min älskling
Jag tycker orginal toningen är lite dålig tror den ligger på 25% genomsläpp nu så valde bort orginal toningen, kör 6% i skuffen o 16% på bakdörrana
av Daniel73
prahna skrev:Det enda problem jag har är att jag önskar man köpt till följande:
- Laminerade glas (vet inte om det är så stor skillnad men ändå:)
- tonade bakrutor, nu måste jag lämna bort min älskling
- Electric silvermetallic, vit är snygg men denna e riktigt cool
- Backkamera och främre parkeringssensor

Men så tänker jag en vända till och inser att dessa val hade kostat mig 30000kr till och då går inte ekvationen ihop:/ och jag tänker, nästa bil, då jä*lar
Laminerade rutor gör underverk för ljudnivån, fick en lånebil utan och upplevde stor skillnad.

Jag kör 95% solfilm på allt bakom b-stolpen. Jättenöjd.

Backkameran skulle jag inte vilja vara utan, helt underbart. Funderar på att nöpa till främre kamera också.
Användarvisningsbild
av palmqvist
Vad ligger den främre kameran på i pris?
av Daniel73
palmqvist skrev:Vad ligger den främre kameran på i pris?
Runt 9000kr

Läste på Facebook att erbjudandet skull[…]

Abs ring bak V50 AWD

AK24.se. hela drivaxel för 1469 kr

Har du bytt till en "annan" stol s&ari[…]

kabeldragning xc60 2016

Nu vet jag inte om det är likadant på x[…]