- lör 28 nov 2015, 09:47
osla skrev:förstår att du var missnöjd. den lådan är helt dum i huvudet. kör man försiktigt så går det att få den att växla just under 2 tusen varv, men då ska man köra extremt försiktigt. vill man upp i fart någorlunda snabbt så varvar det nästan upp emot 3 tusen innan det växla. och då man har kommit upp i fart och det går 90, man kommer ikapp en bil och trycker sakta fullgas, då skickar den direkt ner 3 växlar (inte tryckt kickdown) och varvar över 4500. låser jag lådan vid en likadan situation på 6:an så går det i princip lika snabbt att köra om och använda vridet, och betydligt bekvämare.Ja klart missnöjda med den lådan. :-(O)
min gammel mb med automat och 50 tusen mil växlar ju betydligt mycket bättre, med den går det att ligga just över tusen varv i 50 km/h, den håller i sista växeln även lite under 50 km/h, det finns inte på kartan att den går med volvon, och jag tror det är mer vrid i d5:an än i en gammal w124 300TDT, även vid släpkörning så där volvon växlar precis hela tiden så ligger mercan bara och myser på högsta växeln.
så ja, jag förstår att du var missnöjd med tomat, för den är helt oduglig
- By Senagy