Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av frippe87
Hej.

När jag körde på motorvägen så började bilen helt plötsligt dra snett när jag bromsade lätt. Länkarmar bytt i somras. Vart ska jag börja kolla?
av jinxen
Om nu länkarmar och bromsar "komplett" är fixat och fortfarande är ok,det är ju ingen garanti att de är ok trots nyfixade,så har du väl styrleder,fjäderbenslagring,stötdämpare,fjäder,hjullager,drivaxel som inte är åtdragen,däck så där spontant som jag kommer på som kan vara orsaken.
Nybytt till vinterdäck ?
av garinge
frippe87 skrev:Nya bromsar fram i höstas med.
bara bromsskivor och belägg ? eller bytte du OK med?
kan vara oket på motsatt sida som kärvar så när du bromsar så bromsar den hårdare på ena sidan och bilen drar åt det hållet
för det inte bromsar jämt...
av Arne
Lätta på damaskerna i bromsoken och spraya i lite WD40 med en smal pip. Motionera bromsoken genom att trycka tillbaks beläggen upprepade gånger, gör så på bägge sidor. Prova sedan och kolla om bromsaarna tar jämnare. Om det inte hjälper så måste du kolla hjullager, länkarmsbussningarna och fjäderbenslagringen.
Användarvisningsbild
av Jeppe940
Arne skrev:Lätta på damaskerna i bromsoken och spraya i lite WD40
Jag skulle avråda någon från att spraya WD40 eller 5-56 på bromsdetaljerna. Till bromskolvarnas tätningsringar skall det användas särskilt bromscylinderfett som inte får gummit att svälla.
av Arne
WD 40 får inte gummidetaljer att svälla. Ska man få loss en kärvande bromskolv lär det inte gå med bromscylinderfett. Alternativet blir då att byta ut bromsoket och det blir en helt annan kostnad då. Det är helt klart värt att göra ett försök att lossa kolven, man har liksom inget att förlora.

Womens From Your Town - No Verify - Anonymous Adul[…]

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Trasig ABS givare, men var?

Vad är det för läsare du anvä[…]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]