Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av brandeby
Har problem med radion på min V70T5 -05, ofta så kommer det inget ljud från radion. Men växlar jag till cd så är där ljud.
Går man tillbaka till radio så står det serching ett tag men inget händer. Plötsligt efter ett tag så kan den vakna till liv och funka i flera dagar. Men sen kan det oxså ta flera dagar utan att radion går. Har RTI så ljud finns även via tv (dock är där ju ingen bild men brus). Någon som har tips?
Användarvisningsbild
av wissel
Glapp i antennkabeln är ju en vild chans, antingen bak vid kofångaren eller i radion?
Har du haft loss bakre kofångaren ?
av brandeby
Nix, inte haft av den.
Men där bör väl sitta en antennförstärkare, får leta efter den, kanske den som spökar...
av dissonans
Det är standard på HU-850. Enda som hjälper är byte av huvudenhet. Olika åtgärder som att rycka säkringar med stereon igång, koppla i och ur de båda antennförstärkarna osv är endast tillfälliga åtgärder som ibland hjälper i en timme och ibland i en månad.. Går att byta rakt av mot HU-650.
av lennart lundberg
Hej!

Har inte samma fel men ändå ett fel på denna modell 850.
Har inget ljud vi enstaka tillfällen vid påbörjad bilfärd. ??:-/
Behöver endast då byta kanal och återgå till tidigare kanal. :lol:
Det är väldigt sällan. Ett på par ggr/år så det stör inte mig.
Förmodligen inte till någon hjälp men ändå. :wink:
Du är inte allena med problem på denna modell.

Lennart
Senast redigerad av 1 lennart lundberg, redigerad totalt 0 gånger.
av RonniePersson
Jag har en HU-650 i min V70 06:a. Ibland när jag lyssnar på radion, byter den plötsligt till cd. Även om det inte sitter någon cd-skiva i. Lyssnar jag på cd, så står det ibland cd error i displayen. Då går det inte att byta spår på cd-skivan. Detta försvinner efter några minuter, och kan komma tillbaka efter några minuter eller dagar/månader...

Problemet kommer och går, ibland krånglar det varje dag, sedan kan det gå flera månader...

Vad kan felet vara?
av dissonans
Det är nog tyvärr ett helt annat problem än vi har med våra HU-850. Finns bra utbud av lågmilade Hu-650s på bildelsbasen så enklast är nog att beställa en och byta.

Och kanske framförallt.. Jag lyckas inte hitt[…]

snö

Vi fick mer snö igår, just som det had[…]

7 pers i familjen ungdomar med aktiviteter och sm&[…]

Den stora annons-tråden

På tal om XC70 som ligger högt i pris:[…]