- tor 03 dec 2015, 19:40
#1026073
Hej!
Köpte bilen sommaren 2014, då var den segstartad, alltså den kunde gå 4-5 gånger längre på startmotorn innan den tände till, sen dess har jag bytt:
Startmotor
Batteri
Spole + tändkablar + tändstift + fördelarlock & rotor
Impulsgivare (Svänghjulsgivare)
Tempgivare
Vakuumslangar + letat läckage med startgas
Och bilen startade rätt bra hela sommaren nu tills för några veckor sen, då började den bli trög som satan igen. Vet inte om det har med kylan att göra?
Motorelektroniklampan började även lysa, 2-4-2 (Impulsgivarens signal) och eftersom den redan är bytt så är det ju skumt. Nollade sedan och bara dagen efter startade jag bilen på morgonen och lampan började lysa igen, denna gång med felkod 1-2-1 (LMM signalen).
LMM är inte bytt, men när jag kopplade ur LMM så tvärdog bilen vilken bör tyda på att den iallafall funkar?
Bilen är även rätt ryckig på låga varv, speciellt när den är kall, om man krypkör utan gas vill den ibland börja hoppa som fan.
Vad tror ni kan vara boven? Jag misstänker att svänghjulet är skevt/dåligt då den knackar från växellådan när man släpper upp kopplingen snabbt, kan det har med problemet att göra?
MVH
Köpte bilen sommaren 2014, då var den segstartad, alltså den kunde gå 4-5 gånger längre på startmotorn innan den tände till, sen dess har jag bytt:
Startmotor
Batteri
Spole + tändkablar + tändstift + fördelarlock & rotor
Impulsgivare (Svänghjulsgivare)
Tempgivare
Vakuumslangar + letat läckage med startgas
Och bilen startade rätt bra hela sommaren nu tills för några veckor sen, då började den bli trög som satan igen. Vet inte om det har med kylan att göra?
Motorelektroniklampan började även lysa, 2-4-2 (Impulsgivarens signal) och eftersom den redan är bytt så är det ju skumt. Nollade sedan och bara dagen efter startade jag bilen på morgonen och lampan började lysa igen, denna gång med felkod 1-2-1 (LMM signalen).
LMM är inte bytt, men när jag kopplade ur LMM så tvärdog bilen vilken bör tyda på att den iallafall funkar?
Bilen är även rätt ryckig på låga varv, speciellt när den är kall, om man krypkör utan gas vill den ibland börja hoppa som fan.
Vad tror ni kan vara boven? Jag misstänker att svänghjulet är skevt/dåligt då den knackar från växellådan när man släpper upp kopplingen snabbt, kan det har med problemet att göra?
MVH
Tidigare: 744 GL -88 24xxx Mil (Såld)
Nu: 850 T5 -95
Nu: 850 T5 -95