Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

:-O) Det var att ett jäkla fantasi pris nä då får det se lite illa ut som det gör på min nu får åtgärda det längre fram om jag nu vill lägga ut så mycket pengar på plast.
White skrev:Snyggt med mätarna, men som sagt hade gärna hållaren fått passa lite bättre. :)
Tackar :)
Ja det är jäkligt synd att den inte passar bättre har ingen lust att lägga 600+ på en modellanpassad för tillfället. Måste byta bromsok, skivor och belägg bak för nu är det stål mot stål på höger bak men skivan där är ändå så tok vinn så har inte brytt mig direkt, och det är först nu som det har börjat att skrika.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Byte av magnetventilen hjälpte inte får fortfarande för högt laddtryck ibland vid fullgas, tyckte det såg ut som att mätaren flög upp till nästan 1,0 bar :shock: :shock: börjar at kännas lite farligt med så högt laddtryck men det avtar efter en sekund typ som tur är. Nu var ju inte magnetventilerna nya så vet inte om det hjälper med en ny eller ej. Ska ta och kolla också så att alla slangar sitter där dom ska på magnetventilen. Är det något mer som kan påverka laddtrycket så här har ingen felkod för laddtryck bara för sonderna.

Sen tror jag även att termostaten jag köpte på Biltema förra vintern redan är dålig värmen kommer ganska fort ändå men motorn har svårt att nå arbetstemperatur. Tog faktiskt en bild på tempmätaren.

Är detta normal arbetstemperatur? Jag skulle vilja att den stod på strecket som den jämt snuddar vid nu får då står den exakt klockan 3. Nu stod jag en kortstund på tomgång innan jag tog kortet så den steg från mittemellan dom två strecken som den står vid nu. Förut i morse så hade den väldigt svårt att gå över strecket som är under där den står nu. Får väl ta och köpa mig en original termostat på Volvo och hoppas att den är bättre :)
Bild
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Lucif3r skrev:tempmätaren är INGET precisionsinstrument - långt ifrån. Det är normalt att den kan "fladdra" lite upp och ner, så det där är troligtvis inget att bry sig om i.
Ok då skiter jag i det :D tur att jag inte åkte och köpte en termostat då.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Tror även att jag vet vart felet ligger med att laddtrycket blir så högt ibland. Tror att någon slang är felkopplad eller klämd för när jag drog ur magnetventilen och körde så fick jag sjukt högt laddtryck var runt 0,9 innan gasspjället gick in och justerade ner det till 0,4-0,5. Jag har absolut inte skruvat på armen till wastegaten och det är efter att jag bytte packningarna på grenröret som detta började och jag hade bort en del slangar då.
  • 1
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 252

EV[emoji[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[e[…]

Avskavda kablar ?

Hittade dessa avskavda kablar idag i motorrummet p[…]

Hej! Tänkte lägga ut en intressekoll p&a[…]

B30a i en 740?