Byte av magnetventilen hjälpte inte får fortfarande för högt laddtryck ibland vid fullgas, tyckte det såg ut som att mätaren flög upp till nästan 1,0 bar :shock: :shock: börjar at kännas lite farligt med så högt laddtryck men det avtar efter en sekund typ som tur är. Nu var ju inte magnetventilerna nya så vet inte om det hjälper med en ny eller ej. Ska ta och kolla också så att alla slangar sitter där dom ska på magnetventilen. Är det något mer som kan påverka laddtrycket så här har ingen felkod för laddtryck bara för sonderna.
Sen tror jag även att termostaten jag köpte på Biltema förra vintern redan är dålig värmen kommer ganska fort ändå men motorn har svårt att nå arbetstemperatur. Tog faktiskt en bild på tempmätaren.
Är detta normal arbetstemperatur? Jag skulle vilja att den stod på strecket som den jämt snuddar vid nu får då står den exakt klockan 3. Nu stod jag en kortstund på tomgång innan jag tog kortet så den steg från mittemellan dom två strecken som den står vid nu. Förut i morse så hade den väldigt svårt att gå över strecket som är under där den står nu. Får väl ta och köpa mig en original termostat på Volvo och hoppas att den är bättre :)