- ons 02 dec 2015, 11:50
#1025584
Det var en acceleration från typ 0-110 på enbart el den kilometern. Påfart på E4an...
Normalt ligger jag på ca 22-25kwh/100km nu.. och kommer 35-40km. (lite höftat eftersom jag de flesta resorna inte kör slut på elen utan kommer fram innan det går över på dieseln.) Får se om elförbrukningen går ner när det blir varmare..
Sen vet jag inte hur mycket grejerna i kupén drar.. t.ex sätesvärmen och rattvärmen... och om det syns på staplarna. Borde det väl göra? Eller mäter den bara vad elmotorn drar och inte "uttag" ut batteriet?
Normalt ligger jag på ca 22-25kwh/100km nu.. och kommer 35-40km. (lite höftat eftersom jag de flesta resorna inte kör slut på elen utan kommer fram innan det går över på dieseln.) Får se om elförbrukningen går ner när det blir varmare..
Sen vet jag inte hur mycket grejerna i kupén drar.. t.ex sätesvärmen och rattvärmen... och om det syns på staplarna. Borde det väl göra? Eller mäter den bara vad elmotorn drar och inte "uttag" ut batteriet?
Polestar 2 Dual Motor MY24
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13