- mån 15 jan 2007, 13:38
När jag har kollat runt lite om detta har jag fått en del tips.
-kolla felkoder (jag hade inga felkoder) kostar ca 400:-
-byt bränslepumpsrelä
-byt gasspjäll. jag kollade upp detta på verkstaden. dom sa att om man har det spjäll som det stått mycket om i tidningarna + att det verkligen är fel på det + att bilen inte gått längre än 12500 mil byter dom det gratis. annars kostar det ca 11000:-
- gör rent gaspjället. man kan göra det själv (har jag hört) eller låta verkstaden göra det. bra mycket billigare än att byta och det kan lösa problemet.
Hoppas att det löser sig.
Berätta gärna hur det gick.
/rakoon
Kena skrev:Hejsan, längesedan det skrevs men jag undrar om du hittat vad som var fel? har precis samma fel som du har/hade men kommer bara när det är kallare ute (ca -5 och kallare).Nej jag har inte hittat vad felet är/var. Det har försvunnit av sig själv. :???: Jag hade också bara problemet under vintertid (vid minusgrader).
När jag har kollat runt lite om detta har jag fått en del tips.
-kolla felkoder (jag hade inga felkoder) kostar ca 400:-
-byt bränslepumpsrelä
-byt gasspjäll. jag kollade upp detta på verkstaden. dom sa att om man har det spjäll som det stått mycket om i tidningarna + att det verkligen är fel på det + att bilen inte gått längre än 12500 mil byter dom det gratis. annars kostar det ca 11000:-
- gör rent gaspjället. man kan göra det själv (har jag hört) eller låta verkstaden göra det. bra mycket billigare än att byta och det kan lösa problemet.
Hoppas att det löser sig.
Berätta gärna hur det gick.
/rakoon