Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av varri
usb till obd2 kabel samt volvo fcr
av Leonis
varri skrev:usb till obd2 kabel samt volvo fcr

undra om man kan hämta hem ett sådant (släcka service-lampan) program på mobilen??
av varri
jo visst, det går säkert. Förutsatt att din datakabel från telefonen stödjer OBD2, vilket kan bli trubbel med drivisar.

Sedan ett program som stödjer kabeln, telefonen (och givetvis telefonens OS) vilket jag aldrig har hört talas om.

Nej, det tror jag inte på.

Leta upp en med kabel och programvara, ge han nån hundring så släcker dom den åt er =)
Användarvisningsbild
av Senid
Lantz skrev:Håll in trippmätaren tills service lampan börjar blinka sen stänger du av och på tändningen så är den släckt! (MAGIC)
Bara FAS 2 2001-2004
av Robert63
Senid skrev:
Lantz skrev:Håll in trippmätaren tills service lampan börjar blinka sen stänger du av och på tändningen så är den släckt! (MAGIC)
Bara FAS 2 2001-2004
Nix. Jag har en 00:a, fas 1.5 och där funkar det att släcka enligt ovan beskrivning.
Användarvisningsbild
av adrian_vg
Robert63 skrev:
Senid skrev:
Bara FAS 2 2001-2004
Nix. Jag har en 00:a, fas 1.5 och där funkar det att släcka enligt ovan beskrivning.
Jag har bestämt för mig att jag på min '96:a använt samma metod. Definitivt Fas 1...

Från Haynes GDS handbok Volvo S40 & V40 (1996 till mars 2004 bensinmotorer) ISBN-1844251942, s1:8, Servicelampa-Återställning [Svårighetsgrad en st skiftnyckel:

"1. Börja med tändningen avslagen. Tryck in och håll återställningsknappen för trippmätaren, slå sedan på tändningen medan trippen hålls intryckt.

2. Om trippen släpps inom fyra sekunder efter det att tändningen slagits på , ska man höra en signal som bekräftar att lampan har återställts och lampan ska slockna.

3. Om knappen hålls längre in än tio sek med tändningen på, börjar lampan blinka, men detta betyder inte att lampan har återställts. Om fyra-sek intervallet missats, slå av tändningen igen och upprepa proceduren."

Observera: att inga noter om att detta bara gäller speciella faser aller årsmodeller finns angivna i boken. Mao detta fungerar på alla S/V40 från '96-mars '04. Basta... 8-}

Observera 2/förbehåll: Kanhända funkar inte detta om man chippat sin bil edyl... Så länge ens bil är standard fungerar det.

HTH.
Kamremsbyte V70N

Jag är ingen expert, så ta inte detta f[…]

Visa din semesterbil(d)

@fjohan82 , Ja där har de sockersugna norrm&[…]

Inga problem att blanda om man nu är lagd &ar[…]

Tack så mycket för kritiken, förl&[…]