Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Perra83 skrev:Köp Degreaser Wet så försvinner allt det sträva, funkar även på blöt lack.

http://shop.bollnasbilvard.se/bilvard/t ... ettning-5l

När ja hade Mr.Cap behandlad bil var lacken väldigt lätt att hålla ren. Skyddet höll bra ca ett år.
Satt faktiskt och sneglade på just den tidigare idag så får nog bli den sen. Körde nu med Strovels Alfanol® HD Grön först för har använt det under sommaren. Vet inte om det var "sommarspädning" nu och det var därför det inte gav nån effekt för tog bara med den då pumpflaskan var nästan full. Köpte Prick Bort på OKQ8 macken nu för har använt det tidigare och vet att det brukar göra susen men kanske äter rätt bra på lackskyddet också, det vet jag inget om.

Ja jag trodde också den skulle bli väldigt lätt att tvätta osv. men nej satt som tusan.... Skulle kostat på sig Ceramic Pro 9H för 16000 kr! :shock: från början istället :P
HD grön är en alkalisk avfettning som jag inte använder så mycket på vintern.
Degreaser Wet utmed sidorna och på bakluckan kommer göra susen.

Med ett bra skydd i botten då är det bara att avfetta för skyddet står emot.
Bilen är nu lämnad på rejmes för byte av olja & oljefilter (gått 15xx mil) samt kontroll av var och varför den läcker olja.
Bild

Då var en frusen och skitig bil hämtad från Rejmes. Olja & oljefilter bytt samt en tryckslang, klammer och några tätningsringar så får se om den slutar läcka olja nu.

Blev även en beställning av ledmoduler till nummerskyltsbelysningen, ögonlock samt dioder till innerbelysningen igår så blir väl lite pill med de grejerna framöver också :)
Idag blev det en långkörare i tvätthallen så den förhoppningsvis skall vara lättare att tvätta nästa gång. Försökte mig på några vinterbilder på väg hem också :)

Bild

Bild

Bild
Satte igång och putsa bort alla asfaltfläckar på sommarfälgarna idag i brist på annat att göra. Ett riktigt skitgöra men måste bli gjort innan jag kan lägga på lackskydd, skaplig kramp i armen efter 1 fälg så får ta 1 fälg lite då och då :p

Bild
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 12

Hade inget sådant verktyg. Går att m[…]

Fel centerhögtalare?

Någon som kan bekräfta om det bara &[…]

Går fläkten/fläktarna som dom ska?