Känns mest som en ploj eller reklamkupp då det bara riktar sig till ägare av nyare Volvo-bilar.
En annan har inte ens centrallås i brukisen.
Med tanke på hur Posten/Postnord strular och slarvar bort försändelser så ställer jag mig tveksam till en seriös satsning på detta. Är tyvärr mer regel än undantag att paket kommer fram med hål och andra skador från hanteringen. :roll:
Känns med andra ord inte alls bra att någon stackars anställd under tidspress ska slita upp bakluckan på min bil, kasta in paketet och åka därifrån efter att i bästa fall ha lyckats stänga luckan riktigt.
Stöld är nog en relativt liten risk ändå.
Lätt att spåra vem som gjort leveransen får man förmoda, och vem förvarar överhuvudtaget värdesaker i en bil?
Själv så har jag bara en näve mynt som skramlar runt i askkoppen, en laddsladd till mobilen samt dess hållare för vindrutan.
Och stereon är Volvo Original.
Bättre de satsar på ren hemleverans, eller varför inte fler och framförallt kompetenta utlämningsställen? Personalen (som springer mellan postdisken, speldisken och kassabandet medan köerna växer) har oftast inte en susning om något. Gäller att vara påläst och förberedd själv.
Sist jag hämtade ut ett rek. brev så fick kassörskan muta några skolbarn att cykla ikapp mig, för att säga att jag måste tillbaka för att skriva på något papper som hon visst hade missat! Seriöst...
En annan gång så fick jag med mig ett postförskott hem utan att behöva betala något. Och kolla leg, vad är det? Lämnar man över kortet med baksidan framme så vänder de inte ens på det utan scannar bara streckkoden.
Nog för att de flesta där säkert vet vem jag är, men ändå.